Twijfels over studie

Dit jaar ben ik met een studie begonnen in een compleet andere stad.
Nu voel ik me vanaf de eerste week al niet echt thuis hier. De studie is wel interessant, maar het is heel veel lezen en zelfstandig doen. Daarnaast heb ik wel een aantal leuke contacten op de uni, maar ik heb geen hele goede klik met de mensen op mijn studie en veel mensen gaan gelijk naar huis. Nu twijfel ik heel erg of ik moet stoppen, want eigenlijk ben ik pas 2 maanden bezig en vind ik dat ik moet doorzetten, maar ik heb het de helft van de tijd gewoon niet naar mijn zin. Daarnaast weet ik niet of de stad en zo ver van huis wonen wel wat voor me is.
Ik vroeg me af of jullie dit ook hebben gehad… Of hebben jullie tips wat ik nu moet doen?

Hm, ik heb gemerkt dat echt vriendschappen opbouwen op een studie wel wat langer duurt dan twee maanden. Veel mensen wonen nog niet op kamers maar doen dat in de loop van het jaar. Aan het op kamers wonen en een nieuwe stad moet je ook wennen. Bij mij duurde het ook een tijdje.
Als de studie je niet tegen staat zou ik nog even aankijken.

Hmm ja misschien is het wel het wennen, maar omdat ik best vaak in de week graag naar huis wil voel ik me best ongelukkig. Hopelijk word het gewoon minder en maak ik snel echte vrienden hier :slightly_smiling_face:
Het probleem is misschien dat mijn studie best sociaal is en ik gewoon iets meer terughoudend ben.

Ik ben zelf vorig jaar in Januari gestopt. Op het moment dat je andere studies gaat opzoeken op het internet dan is het eigenlijk al te laat. Dus als je daar neigingen toe hebt, dan zou ik wel stoppen. Nu kun je nog in februari instromen bij een nieuwe opleiding (tenminste, bij een hoop) en dan vervalt je recht op stufi niet.

als je studie wel oke vindt, zou ik doorgaan, dat is toch het belangrijkste.

nou zoveel keuze bij de februari instroom heb je nou ook weer niet.

Ik woon nu ongeveer een half jaar in mijn studenten stad en ik heb pas de laatste tijd dat ik me hier echt thuis voel. Toen ik hier kwam wonen werden mijn school vrienden ook betere vrienden want ik zag ze vaker. (Dit werkt andersom ook he, als andere mensen daar gaan wonen).

En Tja, dat moet je to h oefenen denk ik.

Eerlijk gezegd heb ik dat al gedaan en ik heb twee studies gevonden die mij leuk lijken. Bij de studie de me het meest trekt kun je niet in februari instromen, de andere wel en het is dichtbij mijn woonplaats.
Ben jij ook in februari ingestroomd dan?