Twijfels over stoppen met school

Ik ben dit jaar begonnen met een HBO opleiding en heb hiervoor al een MBO opleiding afgerond. Ik twijfel alleen heel erg of ik hier mee door moet gaan omdat ik er heel veel voor moet doen en ik niet echt van het leren ben. Als ik dit niet afmaak zou ik gaan werken maar dan weet ik nog niet waar. Zou ik dus gaan stoppen met een opleiding waar ik veel voor moet doen en niet zo heel leuk vind?

Maar, waarom ben je er dan aan begonnen?

Ik zou er gewoon mee verder gaan, wat moet je anders? Wat voor opleiding is het?

Ik ben er aan begonnen omdat ik graag HBO wil maar het valt me zwaar tegen. De opleiding is economie

Hmm ja dat is niet echt een goede reden. Maar aan de andere kant, je kunt nog veel kanten op.

Ik vind het wel wat snel om nu al te gaan stoppen. Het schooljaar is net 6 (?) weken bezig… Ik kan me voorstellen dat het heel erg wennen is om een HBO opleiding te doen, maar ik denk dat je na 6 weken nog niet echt kan zeggen of iets wel of niet wat voor je is.

Wat bedoel je met je kunt nog veel kanten op?

^Daarom twijfel ik dus ook.

Nog meer tips?

En een creatievere opleiding zoals? Iets waarbij economie bv met media of sportmarketing wordt gecombineerd?

Ik zou het nog even aankijken, grote kans dat het een kwestie van wennen is. Werken kun je je hele leven nog dus ik zou zo lang mogelijk studeren tenzij het je écht ontzettend ongelukkig maakt (maar het zou ook de verkeerde opleiding kunnen zijn?).

Iedereen bedankt. Ik ga er nog eens goed over nadenken

Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen ‘ik ben niet zo van het leren’. Het klopt dat je het niet gewend bent, maar je moet hard werken als je studeert. :wink:

^Ja maar omdat ik dus niet van het leren ben vraag ik me af of HBO wel iets voor mij is. Je kan wel zeggen je moet hard werken voor studeren, maar je moet het ook leuk vinden.

Heb je al tentamens gehad? Lijkt me niet, zo snel al. Ik zou gewoon eerst even je resultaten afwachten en dan de beslissing maken.
Zeggen dat je niet van het leren bent is inderdaad nogal makkelijk. Studeren is nou eenmaal niet alleen maar leuk.

Over 3 weken heb ik tentamens dus die wacht ik nog even af. Ja je kan wel zeggen dat het makkelijk gezegd is, maar iedere avond huiswerk maken gaat hem niet worden voor mij.

Dit kon je van te voren toch ook wel bedenken? Lijkt me niet dat je dit schooljaar voor het eerst van HBO hebt gehoord? Maar ja, ik zou de tentamens ff afwachten, en daarna kun je altijd nog een keus maken.

Vind je de opleiding wel leuk dan, ondanks het leerwerk? Als je het echt een leuke opleiding vond, zou je het denk ik ook niet zo erg vinden om er zoveel voor te leren. En anders moet je op het mbo naar iets soortgelijks zoeken, of een opleiding zoeken die je het leren wel waard vindt.

Zou de voors- en tegens op papier voor jezelf zetten. Maar ook belangrijk: kun je het niet, of wil je het niet? Want als het aan dat laatste ligt dan denk ik dat je later spijt krijgt dat je toch niet dat HBO diploma hebt gehaald. Denk ik.

Idd, als het je interesseert leer je het ook sneller. Net als een boek, als je het verhaal leuk vind ga je door met lezen en zo niet dan stop je ermee. Dus de kans is groot dat je de opleiding zelf gewoon niet leuk vindt.