twijfels over school

Ik ben dit jaar aan een HBO studie begonnen maar ik twijfel zo erg of ik dit wel wil. Ik heb al 4 jaar gestudeerd en een mbo diploma gehaald. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om nog 4 jaar naar school te gaan, maar aan de andere kant denk ik is het wel slim om te stoppen. Iemand advies

Ik snap wat je bedoeld! Ik heb namelijk precies hetzelfde.
Heb net 6 jaar vwo achter de rug en had het liefst een tussenjaar genomen, maar heb toch besloten om te studeren vanwege stufi.
Ik heb zelf zoiets van: kijk het nog een paar weken aan, want misschien vind je het uiteindelijk wel hartstikke leuk. Zo niet? Dan kun je altijd nog besluiten om er mee te stoppen!

Weet je al wat je liever zou willen doen ipv deze opleiding?

Ik zou liever gaan werken, maar aan de andere kant denk ik is dat niet zonde van de kans die ik nu heb om een opleiding te doen

Je hebt tot en met februari de tijd om te bedenken of je het nog wil of niet. Daarna kan je ook nog wel stoppen, maar moet je collegegeld en zo terug betalen.

Ik zou zeggen neem die tijd (tot februari) om goed te oriënteren en te ontdekken wat je nou echt wil. Ga desnoods testjes doen, curcussen, meeloopdagen bij andere dingen of oriënteren op banen. Misschien wil je een jaar er tussen uit? Het kan allemaal. Take your time.

Je doet het after all voor jezelf.