Twijfels over relatie

Ik heb twijfels over mijn relatie.
Het is niet dat we veel ruzie hebben of dat het slecht gaat ofzo, in tegendeel juist.

Ik heb twijfels omdat ik laatste tijd gewoon niet echt veel zin meer heb in een relatie.
Mijn vriend is erg ‘‘plakkerig’’ om het zo maar te zeggen en hij is snel van: Waar ben je geweest? Waarom was je zo lang weg? Bel me/ Stuur me foto’s als je buiten bent. En dat soort dingen.

Ik hou heel erg veel van mijn vriend maar ik kan niet tegen die plakkerigheid van hem.
Nu ben ik ook bij een deel van mijn leven beland waarin ik heel veel wil ondernemen. Ik wil nu gaan studeren (niet dat hij me daarin zou tegenhouden) maar ik ben ook van plan om te reizen en wat van mijn leven te gaan maken en ik heb dan niet echt veel zin om rekening te houden met iemand en ik weet dat als ik zulke dingen ga ondernemen dat hij dat dan niet zou goedkeuren omdat ie mij dan niet wilt missen. Heb het er namelijk wel eens over gehad met hem.

Dus even kort samen gevat: ik voel me erg gebonden sorry heb er geen ander woord voor in deze relatie.

Ik heb best zin om het gewoon uit te maken en doen wat ik wil maar ik ben ook bang dat ik er vreselijk veel spijt van ga krijgen.

Ik heb nog wel gevoelens voor hem en ik hou veel van hem en daarom twijfel ik zo. Maar ik voel me zo gebonden en gesloten somehow…

Ik ben trouwens 18 en mijn vriend is 25

Kan het zo zijn dat hij die periode waarin hij ondernemend en studerend was juist al wat meer achter zich heeft? Ik kan me voorstellen dat jullie nu (gedeeltelijk) niet in eenzelfde fase zitten door de leeftijd en levenservaring. Begrijp me niet verkeerd, het leeftijdsverschil is niet super groot en het maakt ook niet uit als het dat wel was. Maar met studeren, ontdekken wat je wilt en kijk op de (nabije) toekomst, kan het wel af en toe botsen.
Ik zou in gesprek gaan om te kijken of het beklemmende kan veranderen. Als dat beklemmende niet anders kan worden mét hem, zou ik toch kiezen voor jezelf.
Succes!

Praat erover met hem.

Precies… ik herken me hierin… Niet dat ik het wil uitmaken want het gaat heel goed tussen mij en mijn vriend… maar ook hij wil continu weten met wie ik praat en of ik met jongens praat… waarom het lang duurt voordat ik thuis ben… maar ik heb besloten het met hem erover te hebben. Want dit kan ik op een gegeven moment niet meer aan. Probeer ook met hem te praten…? ik heb ook precies hetzelfde wat jij hebt… want ik ga ook studeren… opleiding doen… nieuwe mensen leren kennen, al die dingen… mijn vriend studeert dus al en waarschijnlijk die van jou ook… doordat hij al studeert zit hij een soort van periode voor je… misschien heeft dat ermee te maken? ik hoop dat praten helpt en denk er eerst nog eens goed over na. zet alles op een rijtje en probeer te kijken wat het beste is. :slightly_smiling_face:

Dit, ik denk dat praten met hem inderdaad de enige optie is. Maar ik denk ook dat het voor hem lastig is om snel te verbeteren/veranderen, omdat hij is wie hij is (positief bedoeld!).

Dankje voor de reacties.

Ik denk dat ik inderdaad met hem ga praten hierover. Heb ik al wel eens gedaan maar hij begreep het niet zo goed helaas.