Twijfels over relatie + vreemdgegaan

Het begon allemaal met dat ik drie maanden geleden vreemdging met een collega tijdens mijn stage. We hadden al wat gedronken, opeens begon hij me in mijn nek te zoenen en van het een kwam het ander. Ik had nog wat contact met hem gehad via whatsapp maar door het einde van mijn stage heb ik hem daarna nog maar een keer op het werk gezien waarbij we deden alsof er niets gebeurd was. Ik dacht dat dit meer iets van een trucje van hem zou zijn wat hij al bij zoveel anderen gedaan had (iemand een beetje dronken voeren en dan ermee naar bed gaan, just for fun), ik zat zelf in een relatie en een paar weken erna zag ik op Facebook e.d. dat hij een relatie had met een ander. Dat vond ik fijn want zo kon ik hem vergeten.

Ik ben 21 jaar en ben al 6 jaar samen met mijn vriend, we kennen elkaar van de middelbare school, ik kan me geen leven zonder hem voorstellen. We wonen nog niet samen maar ik zie hem bijna elke dag. Beiden zitten we in het derde jaar van onze vervolg studie, de uitzet is al helemaal bij elkaar gespaard en de bedoeling is om volgend jaar samen te gaan wonen.

Toen ik vorige maand aan het bijkletsen was met enkele collega’s van mijn stageplek hoorde ik dat man met wie ik destijds ben vreemdgegaan echt een super goede promotie had gekregen. Dat vond ik ontzettend knap dus ik stuurde hem gewoon een aardig berichtje met “Gefeliciteerd met je promotie!”, daardoor raakte we weer aan de praat en al snel wat duidelijk dat we elkaar weer wilde zien, hij vertelde me nog dat hij niet meer date/een relatie had met die ander en dat hij toen nog vaak aan me moest denken. Na drie weken appen hebben we bij hem thuis afgesproken waar we gezellig samen gekookt hebben, film gekeken en toen werd het zo gezellig dat ik de laatste trein zou gaan missen en besloot ik bij hem te blijven slapen. Ik vond het echt super leuk met hem en we hebben iedere dag wel weer via de app contact gehad.

Vorige week was ik bij een door mijn oud-stagebedrijf georganiseerd evenement waar hij ook was maar omdat al mijn andere oud-collega’s erbij waren hebben we weer net gedaan alsof er niets aan de hand was. Na afloop moest hij snel weg omdat hij nog een andere afspraak had terwijl ik met mijn andere collega’s rustig terug naar het station liep. Toen ik op het station was vroeg ik of hij er nog was en hij zei dat hij de trein gemist had en met een vriend bij Starbucks zat en hij vroeg of ik ook kwam. In de rij sloeg hij zijn arm om me heen, kuste me en hij hield mijn hand vast. Ik kreeg wat te drinken en heb zijn beste vriend leren kennen het was zo gezellig dat ze besloten nog een trein later te nemen. Ik vroeg achteraf of hij al eerder over me verteld had tegen die vriend (anders was het best awkward omdat we zo klef deden) en hij zei ja natuurlijk want ik ben best trots op je en hij vond het zo leuk om mij met zijn beste vriend samen te zien.

Waar het op neer komt is dat ik hem leuk vind, heel leuk! Ik kan niet zeggen dat ik heel verliefd op hem ben maar dat zal zeker gebeuren als ik hier nog meer energie in stop. Echter moet ik nu een keuze gaan maken want dit is absoluut niet fair tegenover mijn vriend, maar ik zou niet weten hoe. Mijn vriend en ik gaan over zes weken op vakantie en in oktober hebben we ook nog een grote intercontinentale vakantie geboekt staan, ik zou niet weten hoe ik hierover moet beginnen. Ik weet natuurlijk ook niet of wat ik nu met die andere man doe op een serieuze relatie uitdraait, hij is bovendien ook nog eens 16 jaar ouder en heeft al een kind. Ik vind de relatie met mijn vriend zo saai geworden…

De optie die ik nu in mijn hoofd heb is om mijn vriend nog niets te vertellen totdat we onze toetsen gehaald hebben en het zomervakantie is (zo’n 3 weken), in die tijd probeer ik ook voor mezelf uit te vinden of ik echt een relatie wil met die andere man (en hij met mij). De andere man zal op een gegeven moment ook willen weten hoe het nu echt zit tussen ons natuurlijk.
Een andere optie is om nog te wachten tot na onze vakantie, we gaan met zijn ouders op vakantie dus het is niet echt een intieme vakantie zeg maar.

Wat denken jullie?
Alvast bedankt :slight_smile:

wow sorry hoor. geen respect voor mensen die vreemdgaan. Ik heb ontzettend veel medelijden met je vriend en hij verdient zeker beter.

Ja inderdaad, ik vind het niet kunnen wat je doet. Je zit in een relatie en dan moet je niet met een ander flikflooien. Vertel het alsjeblieft zo snel mogelijk aan je vriend want dit kan je écht niet verzwijgen.

Jouw vriend verdient beter. Snel vertellen ook al zit je in toetsen en heb je een vakantie in het vooruitzicht. Je liegt hem alleen maar voor en dat vind ik walgelijk.

Schaam je :-/

Het gekke is dat ik dat ook heb. Ik was altijd het braafste meisje van de klas en ik begreep niet hoe mensen het ook maar in hun hoofd kunnen halen om vreemd te gaan, evenals meiden die vallen op oudere jongens, hoe dan?! Ik ben ook echt boos op mezelf en begrijp niet hoe mij dit heeft kunnen gebeuren behalve dan het machtsmisbruik van hem de eerste keer.

Je vriend verdient beter. En dan nog kunnen denken dat je hem de komende tijd aan het lijntje kunt houden? Ik zou het hem vanavond nog zeggen, want na een relatie van 6 jaar kun je dit echt niet maken…

• Die smiley kun je beter weghalen, zo vrolijk kun je hier toch niet van worden lijkt me? -

^uhm machtsmisbruik? Dat zie ik niet terug in je verhaal hoor. Zoals ik het lees ging jij vrolijk erin mee.

Machtsmisbruik? Je bent er toch zelf zelf bij als je in bed beland met iemand hoor. Sorry, maar ik heb medelijden met je vriend. Echt, schaam je! Je doet er ook echt niets aan om het tegen te houden oid.

Je weet dat je fout bezig ben, ik denk dat we dat niet nog meer hoeven te benadrukken.

Je moet eerlijk zijn tegen je vriend, dat sowieso. En niet bij hem blijven vanwege de vakantie of omdat je denkt dat je hem pijn doet, dat is echt echt echt niet eerlijk tegenover hem. Het zal hem pijn doen, maar hij verdient dit niet.

Je mist blijkbaar toch iets bij je vriend, anders zou je nooit zo bewust vreemd gaan. Vroeg of laat komt dat toch wel uit. Dus ik zou het uitmaken met je vriend. Of in ieder geval een flink lange pauze nemen.

Wat betreft de man waarmee je vreemd bent gegaan. Ik denk niet dat daar een relatie mee inzit, hij is 16(!) jaar ouder en heeft een kind (!!!), hoe zie je dat voor je? Daar ga je keihard tegen aan lopen. En je moet je ook flink afvragen of het wel normaal is dat hij valt op zulke jonge meiden. Ook hierbij zul je er vroeg of laat achter komen dat hij andere dingen wilt, jullie zitten in een hele andere levensfase. De kans dat dat slaagt zal niet heel groot zijn. Maar, dat dat weinig kans van slagen heeft betekent niet dat je bij je huidige vriend moet blijven. Want wat je hebt gedaan is nog steeds niet eerlijk.

Ik denk dat je eens goed moet nadenken over wat je wilt, zonder je aan een van beide te binden. Neem rust, denk na. En ga door. Want ik denk niet dat er met beide mannen een toekomst in zit.

Zo, ik hoop dat je er wat aan hebt!

Je vriend verdient inderdaad beter. Ik zou het wel na zijn tentamens vertellen, voordat je nog meer kapot maakt voor hem. Uiteraard zal dit hem schaden en is de kans groot dat hij zijn tentamens daardoor niet haalt.

Drinken is geen excuus om vreemd te gaan. Ook al zoende hij jou dan had je hem weg moeten duwen. Ik vind dit echt heel zielig voor je vriend die duidelijk jullie toekomst voor zich ziet. Niet wachten tot na de tentamens gewoon NU vertellen aan hem wat er is gebeurt. Hij zal alleen maar bozer worden als je het blijft verzwijgen en er na een hele lange tijd ineens mee komt.

Je bent vreemdgegaan. Ik kan dat relativeren als het één keer was door een beetje sleur in je relatie, maar je blijft er bewust mee doorgaan en je blijft contact zoeken. Ik zou alleszins even wachten tot de tentamens voorbij zijn, het opbiechten en gewoon je lot ondergaan. Ergens heb je je keuze ook al wel gemaakt…Je relatie is sowieso niet meer goed als je vreemdging en er behoefte aan blijft hebben.

Het zo snel mogelijk vertellen (nog voor de tentamens beginnen). Gewoon walgelijk dat je die knul nog een tijdje aan 't lijntje wil houden. :hammer:
In mijn ogen is er absoluut geen sprake van machtsmisbruik. Ja. de eerste keer was je misschien onder invloed van alcohol, maar je had nog op tijd kunnen stoppen. Je bent zelf contact met hem gaan zoeken (wat in mijn ogen al not done is na wat je met hem hebt gedaan) en zelf op zijn voorstellen ingegaan, het was niet dat hij je met een mes op de keel dwong om alles te doen wat hij wou.

Hoe sneller je 't vertelt, hoe sneller je huidige vriend over deze gigantisch smerige naaistreek kan komen

Edit: dat wachten met de tentamens. Ik ben wel eens voor de tentamens gedumpt en ik vond juist afleiding met leren en dergelijke

Dit is gewoon zielig voor je vriend, en dan doe je dit terwijl je al 6 jaar een relatie hebt? Je moet het zo snel mogelijk vertellen.

Shame on you.

wauw schaam je.

Als ik jou was zou ik het uitmaken, want je vriend verdient 100000x beter.

Sorry hoor, maar wat ben jij een ^!&$&@!&.
Wat erg dat je zo met je vriend durft om te gaan…

Je zegt zelf dat je de relatie met je vriend saai geworden vindt, en ik denk dat dat de oorzaak is van dit hele gebeuren. Voor jou is dit nu nieuw, spannend en veel leuker dan wat je al zes jaar doet. Maar dit nieuwe gaat er af en dan is het alleen nog maar een fucking kut situatie. Ik vind dat wat jij doet echt NIET oké is, op geen enkele manier. Je bent twee keer bewust met hem vreemd gegaan. Ik geloof niet dat je die eerste keer zo zat was dat je niet meer zelf kon nadenken, want dan was dit bericht hoogstwaarschijnlijk anders geweest.

Als ik jou was zou ik kappen met die man. Ik kan je op een briefje geven dat het niets wordt. Hij is veel ouder, heeft een kind, wil hele andere dingen dan jij op dit moment. Met je vriend ben je al ruim zes jaar gelukkig, dat gooi je nu in een klap weg en dat is echt het domste dat je kunt doen. Ik kan dit dan ook niet goedpraten, maar ik zal proberen mijn advies te geven.

Zoals je al weet raad ik je aan om ermee te stoppen. Ik zou het zeker aan je vriend vertellen. Mocht hij je nooit meer willen zien, horen, aanraken, wat dan ook dan snap ik dat vanuit hem helemaal en dat moet je dan maar accepteren, aangezien jij hier de hele grote fouten hebt gemaakt. Mocht hij een geweldig goede lieve vergevingsgezinde jongen zijn (die jij niet verdient maar toch hebt in dat geval) en wil hij het nog een kans geven, dan raad ik je aan om gewoon meer leven in je relatie te blazen en daarover zijn genoeg topics hier op girlscene te vinden.