Het begon allemaal met dat ik drie maanden geleden vreemdging met een collega tijdens mijn stage. We hadden al wat gedronken, opeens begon hij me in mijn nek te zoenen en van het een kwam het ander. Ik had nog wat contact met hem gehad via whatsapp maar door het einde van mijn stage heb ik hem daarna nog maar een keer op het werk gezien waarbij we deden alsof er niets gebeurd was. Ik dacht dat dit meer iets van een trucje van hem zou zijn wat hij al bij zoveel anderen gedaan had (iemand een beetje dronken voeren en dan ermee naar bed gaan, just for fun), ik zat zelf in een relatie en een paar weken erna zag ik op Facebook e.d. dat hij een relatie had met een ander. Dat vond ik fijn want zo kon ik hem vergeten.
Ik ben 21 jaar en ben al 6 jaar samen met mijn vriend, we kennen elkaar van de middelbare school, ik kan me geen leven zonder hem voorstellen. We wonen nog niet samen maar ik zie hem bijna elke dag. Beiden zitten we in het derde jaar van onze vervolg studie, de uitzet is al helemaal bij elkaar gespaard en de bedoeling is om volgend jaar samen te gaan wonen.
Toen ik vorige maand aan het bijkletsen was met enkele collega’s van mijn stageplek hoorde ik dat man met wie ik destijds ben vreemdgegaan echt een super goede promotie had gekregen. Dat vond ik ontzettend knap dus ik stuurde hem gewoon een aardig berichtje met “Gefeliciteerd met je promotie!”, daardoor raakte we weer aan de praat en al snel wat duidelijk dat we elkaar weer wilde zien, hij vertelde me nog dat hij niet meer date/een relatie had met die ander en dat hij toen nog vaak aan me moest denken. Na drie weken appen hebben we bij hem thuis afgesproken waar we gezellig samen gekookt hebben, film gekeken en toen werd het zo gezellig dat ik de laatste trein zou gaan missen en besloot ik bij hem te blijven slapen. Ik vond het echt super leuk met hem en we hebben iedere dag wel weer via de app contact gehad.
Vorige week was ik bij een door mijn oud-stagebedrijf georganiseerd evenement waar hij ook was maar omdat al mijn andere oud-collega’s erbij waren hebben we weer net gedaan alsof er niets aan de hand was. Na afloop moest hij snel weg omdat hij nog een andere afspraak had terwijl ik met mijn andere collega’s rustig terug naar het station liep. Toen ik op het station was vroeg ik of hij er nog was en hij zei dat hij de trein gemist had en met een vriend bij Starbucks zat en hij vroeg of ik ook kwam. In de rij sloeg hij zijn arm om me heen, kuste me en hij hield mijn hand vast. Ik kreeg wat te drinken en heb zijn beste vriend leren kennen het was zo gezellig dat ze besloten nog een trein later te nemen. Ik vroeg achteraf of hij al eerder over me verteld had tegen die vriend (anders was het best awkward omdat we zo klef deden) en hij zei ja natuurlijk want ik ben best trots op je en hij vond het zo leuk om mij met zijn beste vriend samen te zien.
Waar het op neer komt is dat ik hem leuk vind, heel leuk! Ik kan niet zeggen dat ik heel verliefd op hem ben maar dat zal zeker gebeuren als ik hier nog meer energie in stop. Echter moet ik nu een keuze gaan maken want dit is absoluut niet fair tegenover mijn vriend, maar ik zou niet weten hoe. Mijn vriend en ik gaan over zes weken op vakantie en in oktober hebben we ook nog een grote intercontinentale vakantie geboekt staan, ik zou niet weten hoe ik hierover moet beginnen. Ik weet natuurlijk ook niet of wat ik nu met die andere man doe op een serieuze relatie uitdraait, hij is bovendien ook nog eens 16 jaar ouder en heeft al een kind. Ik vind de relatie met mijn vriend zo saai geworden…
De optie die ik nu in mijn hoofd heb is om mijn vriend nog niets te vertellen totdat we onze toetsen gehaald hebben en het zomervakantie is (zo’n 3 weken), in die tijd probeer ik ook voor mezelf uit te vinden of ik echt een relatie wil met die andere man (en hij met mij). De andere man zal op een gegeven moment ook willen weten hoe het nu echt zit tussen ons natuurlijk.
Een andere optie is om nog te wachten tot na onze vakantie, we gaan met zijn ouders op vakantie dus het is niet echt een intieme vakantie zeg maar.
Wat denken jullie?
Alvast bedankt