Sinds een paar weken werk ik bij een supermarkt. Ik heb al eerder op dezelfde afdeling gewerkt, maar dan in een andere supermarkt, dus het werk zelf is me bekend. Het probleem is alleen dat het totaal niet hetzelfde is. Op mijn vorige baan was het gezellig, gemoedelijk en relaxt. Hier zijn de collega’s snauwerig, gehaast en gewoon niet vriendelijk. Ik ben echt een persoon die veel waarde hecht aan een goede sfeer, anders functioneer ik echt niet goed. Doordat de afdeling veel groter is dan dat ik gewend ben, is er veel meer te doen waardoor er helemaal geen klantcontact is, wat ik echt heel belangrijk vind en is echt iets wat ik mis.
Nu twijfel ik er heel erg aan om te vertellen tegen mijn baas dat ik hier niet verder wil, omdat ik bang ben dat hij boos wordt, inclusief de collega’s op de afdeling, omdat er heel vaak collega’s na een paar weken al vertrekken en ze echt een ontzettend groot personeelstekort hebben.
Uiteraard, werk hoeft niet altijd leuk te zijn, ik ben ook zeker geen luxepoes, maar ik merk aan mezelf dat ik erdoor heel slecht in mijn vel zit en heel erg op zie tegen het werken. Ik vind dit echt niet leuk, omdat dit niet is hoe je naar je baantje moet gaan.
Ik weet alleen even niet hoe ik het op moet lossen, er is niet echt iemand die mij momenteel kan helpen… Maar ik zit er wel echt mee.
Wellicht kunnen jullie mij advies geven? Ik ben trouwens 19 jaar, dus het is niet mijn echte echte werk, slechts een bijbaan, maar wel van plusminus 25 uur per week.
Graag hoor ik van jullie, genuanceerd of niet
xxx