twijfels over nieuw schooljaar..

Hey allemaal,
Ik heb mijn vmbo-k diploma gehaald 4 jaar geleden, ik ben daarna de opleiding mediavormgever gaan volgen. Hier ben ik in het eerste leerjaar mee gestopt omdat ik niet elke dag achter mijn laptop wou zitten en dit ook niet als mijn toekomstige baan zag. Ik ben dat volgende schooljaar begonnen met de opleiding handhaving, toezicht en veiligheid niveau 3, deze heb ik afgelopen jaar behaald. Ik was al tijdens de opleiding achter gekomen dat het toch niet mijn ding was in de toekomst, maar de opleiding zelf heeft mij erg geholpen qua onzekerheid en persoonlijkheid, dus ik heb er achteraf ook geen spijt van. Ik ben begin van dit schooljaar begonnen met maatschappelijke zorg, maar ben er na een maand mee gestopt omdat dit niet lekker en goed aanvoelde en ik wist nog niet helemaal zeker wat ik nou wou. Ik wil nu aankomend jaar weer heel graag naar school, een niveau 4 opleiding volgen, ik weet heel goed wat ik niet wil, maar door al mijn verkeerde studiekeuzes ben ik toch een beetje onzeker en twijfelachtig bij alles. Ik wil graag een BBL opleiding volgen maar de opleidingen die ik leuk vind zijn de BOL opleidingen en dat zie ik niet zitten tussen al die 16/17 jarige die net van het vmbo komen (sorry, maar je/ik merk(t) het leeftijdsverschil echt heel erg) plus ik wil niet 3/4 jaar lang weer elke dag naar school, ik wil graag werken maar ondertussen ervoor leren. Ik vind dit echt een vervelende situatie. Ik heb ook al voor opleidingen voor volwassene gekeken maar dat zijn meestal opleidingen zoals in de zorg/technische opleidingen… Ik zit er best erg mee omdat ik er ook al sins september mee bezig ben, eigenlijk afgelopen jaren al omdat ik nooit echt zeker wist wat ik nou precies wou…

Heeft iemand zoiets soortgelijk meegemaakt of heeft iemand advies/tips voor mij en deze situatie…?

En een thuisstudie is niks voor mij, daar moet je echt discipline voor hebben en strak erop letten… dat is niet voor mij weggelegd.

Ik ga volgend schooljaar (dus niet aankomend schooljaar) naar het mbo. Ik ben dan 20/21 jaar. Als je de opleiding echt leuk lijkt, dan moet je het vooral voor jezelf doen en niet omdat je bij jongere mensen in de klas zit! Welke opleiding lijkt je leuk? Welke richting?

Ja zo ging ik er afgelopen jaar ook in maar het voelde niet goed en ik voelde mij niet op mijn gemak in de klas. Ik weet dat ik er eigenlijk ‘schijt’ aan moet hebben maar dat werkte dus niet bij mij en ik wist dat ik het niet 3 jaar zou volhouden…
Wat mij leuk lijkt is iets met dieren, mensen of in het groen…