Twijfels over mijn relatie.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen…
Ik heb nu een relatie van ong. anderhalve maand, en vanaf het begin heb ik al mijn twijfels. Dit kan mede ook komen door mijn problemen de afgelopen tijd, loop namelijk sinds kort bij een psycholoog, en afgelopen week is mijn nichtje overleden. Maar desondanks had ik vorig jaar ook al problemen, en heb ik afgelopen jaar verliefdheid gevoeld die ik nog nooit heb gehad, maar met die jongen is het toen die tijd niet gaan werken, en wou ik dolgraag met die jongen in een relatie stappen. (dit was overigens niet de jongen waar mee ik nu heb). Ik denk waarschijnlijk dat ik deze relatie ben ingestapt met het idee; ik ga wel van hem houden, dat komt wel met de tijd. Begrijp me niet verkeerd, ik heb hem echt wel leuk gevonden, alleen weet ik niet of ik hem in het begin van onze relatie nog leuk vond. Laat ik het zo zeggen, we hebben al 3x fix gehad, waarbij het elke keer weer misging, vaak door mij, ik had elke keer wel (extra) een reden om het te doen mislukken. Later hebben we de gok gewaagd, en hadden we beide het gevoel van we moeten dit proberen, het is niet voor niks dat we steeds weer bij elkaar terecht komen. Ik merk echt aan hem dat hij zijn best doet, en echt van me houd. Toch komen er irritaties vanuit zijn kant, omdat ik niet een klef persoon ben, moeilijk ‘ik hou van je’ kan zeggen, hij heeft het gevoel dat ik hem niet leuk vind, ik doe vaak droog. Toch zijn er ook irritaties vanuit mijn kant. Ik denk dat ik toch een soort van bindingsangst heb, en liever een single leven heb. Ik zeg vaak afspraken af, ga liever uit met vrienden, kijk bij het uitgaan naar andere jongens, mis het single leven, mis het dat ik niks kan doen met uitgaan, kijk er niet naar uit naar als we afspreken, app ook met een jongen waar ik fix op vakantie mee heb gehad. Maar als ik bij hem ben voelt het goed, maar toch irriteer ik me ook aan hem. Ik denk van harte dat ik het uit moet maken, en hem niet meer aan het lijntje houden, dit verdient hij niet, hij verdient echt een meisje dat 100% voor hem gaat. Toch twijfel ik, moet ik het uitmaken of niet, ik twijfel hier zekers al een paar weken over. Maar toch vind ik het lullig om het voor Valentijnsdag uit te maken, maar na die tijd lijkt het alsof ik hem heb gebruikt, wat absoluut niet zo is. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, wat ik hier mee moet…

• sorry voor het lange verhaal- :cold_sweat:

Het lijkt me heel duidelijk dat jij niet gelukkig wordt in deze relatie, en hij dan dus ook niet. Wanneer uitmaken maakt niet uit, doe het nu als je weet dat het beter is. Er is altijd wel iets wat er voor zorgt dat het niet het goede moment is. En dat is wel zo eerlijk, alleen al voor je vriend.

Ik denk dat je zelf het antwoord al weet als ik je verhaal zo lees. Hou hem niet aan het lijntje, ook al is het bijna valentijn. Wat Zebra zegt, het is nooit het juiste moment…

Als ik jou was zou ik het ook maar nu uitmaken en niet wachten tot na Valentijn. Het klinkt idd lullig om het voor die periode uit te maken, ik snap je, maar zoals je zegt zal hij idd een gevoel kunnen krijgen dat ie gebruikt is.

Uitmaken nu.

Dankjewel voor jullie advies, ik wist het antwoord misschien inderdaad al, maar had waarschijnlijk een duwtje nodig om ook echt de stap te zetten. Mede dankzij jullie en een goede vriendin met wie ik dit besproken heb, heb ik hem geappt omdat we elkaar voor Valentijn niet meer zouden zien. Ik heb de situatie uitgelegd, en hij had dit al zien aankomen. Volgende week ergens een keer gaan we het er over hebben, al hebben we nu wel besloten dat het uit is, ondanks dat hij het nog wou proberen. Ik heb er toch een punt achter gezet, en besloten dat het goed is zo. Volgende week sluiten we het echt af, en gaan we als goede vrienden uit elkaar. Bedankt voor jullie hulp… :sob::muscle:

Wat goed van je dat je dit besluit hebt genomen, heel moedig.
Toch een beetje sterkte de komende tijd!