Twijfels over een jongen

Twee weken terug kwam ik een jongen tegen, die ik echt al jaren ken. We raakten aan de praat en hebben inmiddels deze week drie keer afgesproken. Eerste twee keer hebben we samen mijn hond uitgelaten. Ik kon heel gezellig en heel goed met hem praten. Gisteren bij hem thuis afgesproken, was wederom heel leuk en heb met hem gezoend. We hebben veel raakvlakken en raakten eigenlijk niet echt uitgepraat. Gisteren vroeg hij of ik binnenkort met hem naar de bioscoop wil.

Twee van mijn beste vriendinnen hebben een hekel aan hem omdat hij een verleden heeft, laat ik zeggen dat hij hier in het dorp nogal berucht is om het aantal meisjes wat hij heeft gehad. Iedereen kent hier elkaar, dus vandaar. Mijn vriendinnen zijn boos op me omdat ik met hem heb gezoend. Mijn broer heeft ook een hekel aan hem, maar die weet niet dat ik met hem af spreek.

Het is wel al 3 à 4 jaar geleden dat die jongen al die dingen deed. Hij zegt zelf dat hij vroeger heel erg respectloos met meisjes om ging, maar dat hij inmiddels 20 jaar is en meisjes liever goed behandelt. Goed, ik ben liever iemand die zelf oordeelt, dan te luisteren naar de menigte. Ik sluit niet uit dat hij slechte bedoelingen heeft, maar ook niet dat hij goede bedoelingen heeft. Hij heeft tenslotte echt nog niets fout gedaan bij mij. Ik kan trouwens heel goed voor mezelf opkomen, heb meerdere malen jongens meegemaakt die mij maar voor één reden wilde, maar daar kom ik gauw genoeg achter en ben ik heel snel klaar mee.

Maar m’n vriendinnen en m’n broer zijn belangrijk voor me. En ik luister wel naar wat zij te zeggen hebben. Daarnaast vind ik het niet zo’n fijn idee dat heel het dorp weet dat ik met hem af spreek, dat gaat echt als een lopend vuurtje hier. En een aantal mensen weten het dus al. Hoe zou dat worden als het echt wat serieuzer word? Ik trek me vrij weinig aan van wat mensen van mij denken, maar ik weet wel dat mensen mij over het algemeen zien als een leuk, gezellig meisje en ik wil niet dat mensen denken: ‘goh, is zij ook al één van de zoveel meisjes van hem?’

Ik erger me aan mijn vriendinnen die doen alsof ik een dom, naïef meisje ben. Ik ben 18 jaar, ik kan heus wel voor mezelf opkomen wanneer dat nodig is. Ik heb op het gebied van jongens nog nooit domme dingen gedaan. Maar ik begin wel een beetje te twijfelen. Ik weet dat ik heel erg op de feiten vooruit loop, maar misschien moet ik inderdaad maar zeggen dat ik niet meer met hem af wil spreken, ook al kan ik het super goed met hem vinden. Het punt waar ik het meest mee zit is: verdient een jongen die heel veel meisjes heeft gehad nog een leuke vriendin ondanks het feit dat hij veranderd is?

Het is niet dat ik mezelf te goed voel voor hem, maar ik heb mijn eigenwaarde. En wat enigszins meespeelt is dat ik nooit echt een serieuze relatie heb gehad, ik ben nog maagd (misschien overbodige informatie) en hoop gewoon op iemand die echt goede bedoelingen met mij heeft. Verdient hij mij? Ik weet niet precies met hoeveel meisjes hij seks heeft gehad, maar ik schat het aantal toch wel rond de 20 à 30 verschillende meisjes. (Ik kan er helemaal naast zitten, misschien zijn het er 10, misschien 50)

Ik heb dit overigens ook tegen hem gezegd. Hij zei dat hij kan begrijpen dat ik zo over hem denk en dat hij wilt bewijzen dat hij verandert is.

Wat vinden jullie? Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Ik zou hem nog een kans geven, je hebt zelf gezegd dat je er wel op tijd achterkomt als hij slechte bedoelingen heeft etc.

Dankjewel voor je reactie. Ik vind het heel moeilijk, maar hier heb ik wel wat aan! Graag meer reacties. :slightly_smiling_face:

Als hij het wilt bewijzen, zou ik hem een kans geven.
Je vriendinnen en broer willen je beschermen, maar ze moeten je er gewoon in steunen als ji deze jongen leuk genoeg vindt om hem te laten bewijzen dat hij is veranderd.
Wacht gewoon lang met seksuele handelingen, ookal zijn ze klein (aftrekken, vingeren, etc.). Doe dat pas als je 10000% zeker weet dat hij om je geeft en niet zal afhaken zodra hij je “gehad” heeft.

Jongens kunnen ook veranderen, en dat heeft meestal met hun leeftijd te maken.
Mijn vriend was 14 toen hij ontmaagd werd, en nu is hij 17 en heeft hij daar ontzettend veel spijt van. Hij ziet seks nu ook heel anders, zegt hij, en ik geloof dat.
Ik wist trouwens ook van het verleden van mijn eigen vriend (snijden, blowen, ruzie, geschorst, problemen thuis), maar hij is voor mij gestopt met blowen en dat gaat hem tot nu toe goed af, ook het stoppen met snijden.
Daarbij is hij hartstikke lief voor me, en ben ik echt gelukkig met hem.

Het is natuurlijk niet hetzelfde, maar ik hoop wel dat je snapt dat ook jongens wijzer worden met de jaren.
Geef hem een kans, maar blijf wel bij jezelf. Doe absoluut geen dingen die je niet wilt, zeg het als hij te ver gaat en laat hem je respecteren.
Als hij slechte bedoelingen heeft, kom je er wel achter (:

geef hem een kans en luister goed naar je gevoel. je zegt zelf dat je zulke dingen snel doorhebt, dat is wel erg belangrijk. en vooral: doe geen dingen waar je misschien later spijt van krijgt, maar hem nu zomaar laten lopen is ook niet zo’n goed idee (denk ik).

echt care wat je dorp vind en laat deze jongen het je bewijzen… je komt er vast gauw genoeg achter of hij verandert is…
en niet bang zijn voor de reacties als het straks serieuzer wordt… daarmee bewijs je alleen maar dat hij wel verandert is :slightly_smiling_face: succes dermee!

je komt wijs op me over en ik denk dat je zó door die jongen heen prikt als het niet goed zit met hem. Ik zou het dus gewoon een kans geven, mensen veranderen en verdienen meerdere kansen. go for it :slightly_smiling_face:

Hij kan duidelijk heel wat meisjes krijgen. Als hij echt moeite doet voor jou en jou niet direct zijn bed heeft ingewerkt dan denk ik wel dat je iets voor hem betekent.

Maar maak het hem maar niet te makkelijk (: geef hem een kans maar laat hem echt moeite voor je doen. Het is aan je vriendinnen en broer om in te zien dat hij veranderd is. En om op je vetgedrukte vraag te antwoorden. Je hebt ergens wel een punt dat hij het niet zou verdienen, maar uiteindelijk verdient iedereen toch wel om iemand die te vinden die écht om hem geeft? Niet?

Heel erg bedankt voor de reacties! Dankzij jullie en het gesprek met mijn moeder is mijn twijfel een beetje verdwenen. Ik denk dat ik met hem af blijf spreken, zolang het leuk blijft. Maar ik ga niets doen wat ik niet wil en laat hem inderdaad wel moeite doen. Ik denk dat het wel moeilijk is om hem dan anders te gaan zien, mocht hij dus daadwerkelijk veranderd zijn, maar ga het proberen. En ik ga me inderdaad niets aantrekken van mensen in het dorp, geruchten gaan nu al als een lopend vuurtje, heb één keer met hem gezoend? Achja. :slightly_smiling_face:

haha, heel verstandig!
wil je laten weten hoe het afloopt? :slightly_smiling_face:

Heel verstandig. Het is jou leven, jou keuzes. Je vriendinnen hoeven toch niets met hem. Waar maken ze zich druk om.

Laat je wel weten hoe het afloopt? Ben benieuwd.

Nou, ik heb 2 keer zo’n situatie gehad dat ik zo’n jongen TOCH nog een kans had gegeven (1 was ook 20, 1 was 17) en het was beide verkeerd afgelopen.

Bij die jongen van 20 bleek het na 2 maanden serieus bezig te zijn geweest, dat hij toch gevoelens voor iemand anders had, waar hij ondertussen stiekem mee bezig was en die jongen van 17 was gewoon echt raar

Maarja, ze kunnen wel veranderen, maar hoop er niet teveel op!