Twijfels opleiding/beroep!

Hoi!

Ik heb een aantal vragen & hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen :slightly_smiling_face:
Vraag 1: Is er naast Bouwkunde nog een andere HBO opleiding om Aannemer te worden?
Vraag 2: Kan ik de beroepen Aannemer met Stedenbouw/Architectuur combineren?
Vraag 3: Is het beroep Aannemer echt zo ‘technisch’? En wat bedoelen ze zoal mee?
Vraag 4: Kan ik met het profiel C&M zonder wiskunde/ natuurkunde op HAVO Aannemer worden?

Mijn plan is namelijk: na HAVO; voor HBO Ruimtelijke Ordening en Planologie te studeren. En daar achteraan een Masteropleding Architectuur. Aan het hoofd staan van een bouwproject, dingen te regelen, plannen en organiseren vind ik ook aantrekkelijk, vandaar het beroep Aannemer.

Groeten!

Heb je wel eens gekeken naar de toelatingseisen van een master in de architectuur? Planologie is niet toelaatbaar namelijk mits de school bereid is een speciale langere premaster voor je samen te stellen (zou ik niet vanuit gaan). Met techniek bedoelen ze vaak sterkte en stijfheid berekeningen, bouwtekeningen maken en productietechnieken.

Bedankt voor je reactie!
Paar maanden terug ging ik zelf naar de Hogeschool Rotterdam om een Open Dag bij te wonen. Daar sprak ik met een meisje van rond de 22 jaar die eerst de opleiding Ruimtelijke Ordening en Planologie heeft gedaan op de Hogeschool in Rotterdam. En daarna is ze meteen voor de masteropleiding Architectuur gegaan, ook in Rotterdam.

Dat technische gedeelte valt dus mee? (Zeker omdat ik geen wiskunde/natuurkunde heb)

Kan iemand verder nog de andere onbeantwoorde vragen beantwoorden?

Zonder wiskunde lijkt me lastig, die toelatingseisen worden ook steeds strenger. Maar dit soort vragen kun je het beste aan je decaan vragen lijkt me?

Klopt, gelijk wanneer het volgend schooljaar begint maak ik meteen een afspraak met mijn decaan. Maar dat duurt nog even. En voor Bouwkunde heb je E&M etc als profiel nodig. En ik heb C&M zonder wiskunde en natuurkunde. Vandaar dat ik deze vragen alvast stel, zodat ik in het begin van het schooljaar het nog snel kan veranderen, als het nodig is.

Helemaal geen wiskunde in de bovenbouw, snap echt niet dat dat nog kan tegenwoordig als ik eerlijk ben… Gelukkig is de rekentoets nu wel verplicht voor iedereen.

Zou er zeker goed naar vragen tijdens je bachelor opleiding zodat je niet straks voor eventuele verassingen komt te staan. Daarnaast is het sowieso belangrijk om bouwtechnische tekeningen te kunnen lezen wil je naar de architectuur. Miss zijn er bepaalde minoren nodig tijdens je bachelor wil je een beetje aansluiting hebben maar ook daarvoor raad ik het sterk aan om in je eerste twee jaar van de bachelor daar naar te vragen bij de desbetreffende hbo master.