Twijfels om haar te knippen

Ik ga binnenkort naar de kapper en ik heb veel twijfels over hoe ik mijn haar zou doen. Ik heb een halfjaar geleden een baylayage laten zetten en deze is mislukt (bleek té lang laten inzitten aan te hoog percentage) waardoor mijn haar oranje/geel, wit zag. Daarna heeft ze er bruin over geverfd. Ik had het speciaal extra lang laten groeien maar helaas is het door die baylayage extreem beschadigd geweest.

Het is zoals ‘snot’ (zo noemen ze dat toch?) er zat geen rek in, het was net kauwgom. Op zich is dat nu al beter maar naar mijn gevoel groeit het niet meer (breekt het altijd af) Er zijn ook veel haren die gewoon afgebroken zijn op een bepaald stuk doordat het zo beschadigd was. Ik ben elke maand naar de kapper geweest om de puntjes af te knippen aangezien het dan een beetje ‘handelbaarder’ was voor even en er toch een stukje af ging.

Nu twijfel ik weer om er een groot stuk af te knippen aangezien ik het beu ben dat mijn haar bijna nooit meer goed ligt en dat het zoveel werk vraagt om er een beetje deftig uit te zien. Ik vind het echt jammer aangezien mijn haar echt lang is en ik graag keilang haar wil, maar naar mijn gevoel groeit het niet meer en breekt het allemaal af. Maar ik ben zo bang dat kort/korter haar me niet mooi gaat staan. Ik heb het ooit eens redelijk kort gehad met een pony en dat was echt niet zo mooi…Wie weet staat het mij wel maar ik ben bang om spijt te hebben, of dat het niet mooi staat waardoor ik me onzekerder voel

Wat zouden jullie doen? Iets meer dan de punten, of eens een goed stuk eraf, of ineens helemaal kort? :flushed:

Mijn (lange) haar tot een lob laten knippen was het beste wat ik ooit gedaan had qua mijn haar. Het ziet er nu zoveel gezonder uit, het valt veel mooier en is makkelijker in model te brengen.
Als ik jou verhaal zo hoor zou ik er echt een stuk vanaf laten knippen, lang haar kan mooi zijn maar als het er ongezond uitziet vind ik het bijna altijd lelijk.

Goed stuk eraf! Ik had voorheen echt lang haar, heb het iets van 2 maanden geleden af laten knippen tot net onder m’n sleutelbeenderen en het is zoveel fijner. Minder werk en makkelijker mee te werken qua in model brengen. Ik had wel eerst een crisis zodra alles eraf was, maar dat went gauw. :’)

Ja idd dat is waar… Het zag er nog best gezond uit, maar dat is door alle producten. De laatste tijd zag het er minder en minder uit… ook omdat het (nog) meer afbreekt en de onderkanten dun worden en nog bleker… Misschien word het dan ook wat voller als ik een groot stuk eraf doe…

@Ik hoop dat het dan ook mooi is bij mij, aangezien ik toch wel een beetje een krul/slag heb en het dan moet fohnen. Terwijl dat bij mijn lang haar nu niet echt uitmaakt als de onderkant krult

Het is nu ook op zich geen drama want haar groeit wel terug…Maar moest mijn haar niet zo traag groeien was de keus sneller gemaakt :stuck_out_tongue: en als het lelijk is ga ik mij onzerker voelen

Ik zou er een stuk van af laten knippen.

Mijn haar zat ook nooit goed omdat het super dood was door het verven.
Ik had het geknipt en ben er sindsdien goed voor gaan zorgen en het valt nu zoveel mooier. Het is nu ook voller en niet meer aan de onderkant heel dun zoals ik eerst had. Ik ben het wel weer aan het laten groeien (al voor een paar maanden) want ik wil me echt lange haar weer terug maar ik ben echt blij dat ik het heb gedaan. Ook vond ik mijn kortere kapsel niet lelijk.

Zoek anders wat foto’s van kortere kapsels op zodat je weet wat je daarin echt het leukst vind. Heb je ook een grote kans dat je het mooi gaat vinden!

Ik heb al veel foto’s gezocht van kortere lengtes of mid lenght kapsels die ik echt leuk vind! Alleen moet het bij mij ook staan natuurlijk! Ik denk dat ik voor “veilig” ga en het net onder mijn sleutelbeenderen laat knippen, en de voorkant wat ‘opgeknipt’, zo wat “schuin” dat ik eindelijk altijd doe, maar dat vind ik het leukste :stuck_out_tongue: