Ik ga binnenkort naar de kapper en ik heb veel twijfels over hoe ik mijn haar zou doen. Ik heb een halfjaar geleden een baylayage laten zetten en deze is mislukt (bleek té lang laten inzitten aan te hoog percentage) waardoor mijn haar oranje/geel, wit zag. Daarna heeft ze er bruin over geverfd. Ik had het speciaal extra lang laten groeien maar helaas is het door die baylayage extreem beschadigd geweest.
Het is zoals ‘snot’ (zo noemen ze dat toch?) er zat geen rek in, het was net kauwgom. Op zich is dat nu al beter maar naar mijn gevoel groeit het niet meer (breekt het altijd af) Er zijn ook veel haren die gewoon afgebroken zijn op een bepaald stuk doordat het zo beschadigd was. Ik ben elke maand naar de kapper geweest om de puntjes af te knippen aangezien het dan een beetje ‘handelbaarder’ was voor even en er toch een stukje af ging.
Nu twijfel ik weer om er een groot stuk af te knippen aangezien ik het beu ben dat mijn haar bijna nooit meer goed ligt en dat het zoveel werk vraagt om er een beetje deftig uit te zien. Ik vind het echt jammer aangezien mijn haar echt lang is en ik graag keilang haar wil, maar naar mijn gevoel groeit het niet meer en breekt het allemaal af. Maar ik ben zo bang dat kort/korter haar me niet mooi gaat staan. Ik heb het ooit eens redelijk kort gehad met een pony en dat was echt niet zo mooi…Wie weet staat het mij wel maar ik ben bang om spijt te hebben, of dat het niet mooi staat waardoor ik me onzekerder voel
Wat zouden jullie doen? Iets meer dan de punten, of eens een goed stuk eraf, of ineens helemaal kort?