Twijfels in relatie

Heehee,

Ik heb al bijna 2 jaar lang een relatie. In principe ben ik heel erg blij en gelukkig met hem, hij is alles wat ik zoek in een jongen. Maar nadat je zo’n lange tijd samen bent, leer je elkaar ook beter kennen van een minder goede kant. Hij heeft me tijdens onze relatie heel erg gekwetst (wil ik het graag niet over hebben, vergelijk het maar met vreemdgaan en het bleef niet bij 1tje, maar meerdere).

Gelukkig zijn we er goed uitgekomen. Ik ben altijd heel erg onzeker geweest tijdens de relatie. Dan belde ik weer om te vragen of hij me nog wel leuk vond en dat soort dingen. Ik heb hier hulp bij gezocht en is het heel wat beter geworden, althans… ik doe vreselijk mijn best!

MAAR… Nu komt de maar en waarom ik deze topic geopend heb.

Hij geeft me nooit, maar dan ook echt nooit, complimentjes. Hij heeft nooit gezegd tegen me dat hij vind dat ik goed mijn best doe om zekerder te worden (als ik het hem vraag, is het van: ja natuurlijk…).
En hij heeft NOOIT gezegd dat hij me mooi vind. Als ik een mooi, nieuw, sexy jurkje aan heb met hoge hakken, zegt hij nooit: schatje wat zie je er mooi uit of staat je goed! Gewoon helemaal nooit.
Zelfde met lingerie… Knap vervelend dit.

Is dit niet raar?

Ik heb hem al paar keer gevraagd of hij het vaker wil zeggen… Maar hij doet het maar niet.

Ik denk dat jullie aan dit probleem allebei ‘schuld’ hebben. Zo te lezen probeer jij aan jezelf te werken, en dat is goed! Ik zou vooral blijven praten met elkaar en probeer hem in te laten zien hoe jij je voelt.

Het klinkt stom, maar sommige mensen zijn gewoon zo. Misschien moet je er met hem over praten, laten weten dat jij dat echt nodig hebt.

Thanks meiden!

En klopt ook wel zo, sommige zijn zo maargoed… Is wel lastig, helemaal omdat hij weet dat ik onzeker ben. Bedoel, als ik iets wil ondernemen, krijg ik als antwoord: ‘Uhm kan wel ja.’ Dan hoor ik liever: ‘Leuk schatje!’ Zulke soort dingen… En ook met zien.

Het liefst zie ik hem elke dag, zo is hij niet. Hij wordt boos als ik vraag of ik langs mag komen… Omdat ik dan moet weten dat het niet kan, terwijl hij niks doet (geen school/sport, hij werkt al).

Kaart het gewoon aan?
Dat deze dingen jou onzekerder maken, terwijl je juist vooruit wil. Ik denk dat hij best er wat meer op wil letten.