Twijfels, excursie & verjaardagsdrankje.

Hooi iedereen,
Ik zit enorm te twijfelen over een idee die vanacht in me opkwam, dus misschien kunnen jullie mij raad geven. Sorry alvast voor het (ietswat) lange bericht!

Even mijn situatie uitleggen: Ik studeer nu, ben bezig aan mijn tweede jaar. Toen ik nog in het laatste jaar van mijn middelbare school zat, leerde ik een jongen kennen die ik wel erg leuk vond. In de zomervakanties daarna (dus ook afgelopen zomervakantie) hebben we afgesproken, en het was super leuk :slightly_smiling_face:. De laatste keer dat ik hem zag realiseerde ik me dat ik hem toch wel héél erg leuk vind én dat ik daar eigenlijk wel meer mee zou willen doen (dwz: meer de date-kant, serieuze kant, op zegmaar). Ik zie hem nu alleen nooit meer, doordat hij erg druk is met zijn studie en daardoor nooit meer in de buurt van zijn ouderlijk huis is, en doordat hij dus in een andere stad studeert.
Aanstaande vrijdag heb ik een studie-excursie naar de stad waar die jongen studeert. Nu wil toevallig het geval dat hij volgende week jarig is. En nu zat ik te denken: vrijdag na mijn excursie heb ik toch nog tijd over (bijna de hele middag), dus misschien is het een idee om hem uit te nodigen om een soort pré-verjaardags-drankje ofzoiets te gaan drinken in de stad.

Denken jullie dat jongens in het algemeen zoiets leuk zouden vinden? En is het vanuit hem gezien geen raar of dom voorstel, aangezien we elkaar nooit zien en we al een tijdje geen contact hebben gehad? Ik ben zo bang dat hij het een vreemd voorstel vindt; zo`n berichtje komt ook zo uit het niets opduiken dan. :frowning_face:

En nu ik toch bezig ben met dit wanhopigoverkomende bericht: hoe kun je zoiets het beste vragen? Hij is nooit op msn, dus dat valt af. Priveberichtje op FB zou wél kunnen (enigste optie via FB, hij is namelijk ook nooit online op de FB-chat). Of:zou het beter zijn om een smsje te sturen (aangezien ik zijn nummer nog ergens in mijn telefoon heb staan)? Of een mailtje?