Twijfels, excursie & verjaardagsdrankje.

Hooi iedereen,
Ik zit enorm te twijfelen over een idee die vanacht in me opkwam, dus misschien kunnen jullie mij raad geven. Sorry alvast voor het (ietswat) lange bericht!

Even mijn situatie uitleggen: Ik studeer nu, ben bezig aan mijn tweede jaar. Toen ik nog in het laatste jaar van mijn middelbare school zat, leerde ik een jongen kennen die ik wel erg leuk vond. In de zomervakanties daarna (dus ook afgelopen zomervakantie) hebben we afgesproken, en het was super leuk :slightly_smiling_face:. De laatste keer dat ik hem zag realiseerde ik me dat ik hem toch wel héél erg leuk vind én dat ik daar eigenlijk wel meer mee zou willen doen (dwz: meer de date-kant, serieuze kant, op zegmaar). Ik zie hem nu alleen nooit meer, doordat hij erg druk is met zijn studie en daardoor nooit meer in de buurt van zijn ouderlijk huis is, en doordat hij dus in een andere stad studeert.
Aanstaande vrijdag heb ik een studie-excursie naar de stad waar die jongen studeert. Nu wil toevallig het geval dat hij volgende week jarig is. En nu zat ik te denken: vrijdag na mijn excursie heb ik toch nog tijd over (bijna de hele middag), dus misschien is het een idee om hem uit te nodigen om een soort pré-verjaardags-drankje ofzoiets te gaan drinken in de stad.

Denken jullie dat jongens in het algemeen zoiets leuk zouden vinden? En is het vanuit hem gezien geen raar of dom voorstel, aangezien we elkaar nooit zien en we al een tijdje geen contact hebben gehad? Ik ben zo bang dat hij het een vreemd voorstel vindt; zo`n berichtje komt ook zo uit het niets opduiken dan. :frowning_face:

En nu ik toch bezig ben met dit wanhopigoverkomende bericht: hoe kun je zoiets het beste vragen? Hij is nooit op msn, dus dat valt af. Priveberichtje op FB zou wél kunnen (enigste optie via FB, hij is namelijk ook nooit online op de FB-chat). Of:zou het beter zijn om een smsje te sturen (aangezien ik zijn nummer nog ergens in mijn telefoon heb staan)? Of een mailtje?

Help! :pensive: Ik ben zoooo wanhopig nu en ik twijfel echt heel erg of ik het wel moet doen.

Zoek eerst contact met hem, hij heeft toch wel tijd voor een smsje of een belletje? Dan kan je altijd een beetje vissen naar wat hij leuk vindt.

Smsje: 'hey, toevallig ben ik … in … . Zin om dan alvast een beetje in de verjaardagstemming te komen met een drankje? ’

Gewoon smsen :slightly_smiling_face:

Of als je het niet durft eerst een beetje smsen om te kijken of het nog klikt, maar beter van niet, want stiekem is dit alleen maar uitstellen natuurlijk :wink:

Smsen! Gewoon zeggen dat je dan een excursie hebt in zijn stad en dan vragen of hij zin heeft om smiddags nog even ergens een drankje te doen. Als hij tijd heeft zal hij vast wel ja daarop zeggen!

Succes :slightly_smiling_face:

dit

Hm eigenlijk is dit wel een goeie ja. Merci.
Nu alleen nog de moed vinden.

Leeeeeuk!! <3 doen!!!

Doen!
Als je het smsje stuurt, ziet hij toch niet dat je zenuwachtig bent. En het zou jammer zijn als je de dag na de excursie zoiets denkt als “Als ik hem gesmst had, had ik hem misschien wel gezien…”
Succes! =D

Ik zou het doen! Dat vindt hij vast juist heel erg leuk!

Ik zou het doen! Als het toen heel gezellig was met hem dan vindt hij het vast ook erg leuk als hij je weer eens ziet (:

Superleuk idee! Zou 't gewoon doen!

ik zou het doen!

grote kans dat hij harstikke verrast is en het super leuk vind!

en al zou die het raar vinden, weet jij gelijk dat je hem maar beter kan laten gaan. en een rede om het raar te vinden heeft ie niet, want het is super lief! hooguit dat hij geen zin meer heeft. maar ja, als dat zo is, kom je daar toch wel achter…
dus je hebt niks te verliezen:)

ik denk dat hij dat wel leuk vind ja! ik zou m gewoon smsen

Sowieso doen! Via sms.

Zeker doen!

Go for it!

Ik weet eigenlijk niet of smsen handig is. Zijn nummer kan in die twee jaar allang veranderd zijn. Dus misschien ontvangt die je smsje niet eens dan.

Wanneer is hij jarig eigenlijk?

gewoon smsen! :grin: