Sinds een tijdje speelt er iets tussen mij en mijn beste vriend. Het is echt de liefste jongen die er bestaat, hij weet alles van mij en ik alles van hem, het is altijd gezellig als we samen zijn en hij doet echt alles voor me. Allemaal prima dus, en het wordt nu dus ook steeds serieuzer.
Maaar sinds een paar dagen begint me opeens vanalles aan hem op te vallen, wat me natuurlijk nog niet opviel toen we nog gewoon vrienden waren. Het zijn echt stomme kleine dingetjes en omdat het zo’n lieve jongen is voel ik me er ook echt gemeen over, want ik twijfel er wel een beetje door.
Het is bijvoorbeeld zo dat ik zijn kledingsmaak echt helemaal niks vind, ook heeft hij maar 1 paar schoenen die hij elke dag draagt en die kunnen eigenlijk ook echt niet meer. Hij luistert hele foute muziek, heeft niet bepaald een geweldig lichaam, en heel veel mensen vinden hem ‘raar’.
Ik weet van mezelf dat ik hem leuk vind, maar ik ben ook wel iemand die veel geeft om de mening van andere mensen. Ik vind het eigenlijk echt egoïstisch van mezelf dat ik aan die jongen twijfel om zo’n stomme redenen terwijl ik weet dat het echt een schatje is, maar daar gaat mn twijfel niet mee weg Ik ben nu vooral bang dat ik onbewust wil proberen om hem te veranderen, en dat wil ik niet doen.
Iemand ervaring mee of misschien tips? Want ik zou het echt zonde vinden als het hierdoor verkeerd zou gaan. X
Die jongen verdient een vriendin die 100% voor hem gaat. Als jij aan zulke punten twijfelt als jullie een relatie hebben, word jij er ook niet gelukkig van.
Als je iemand écht leuk vindt zie je dit allemaal door de vingers en boeit het je niets wat anderen vinden. Dit os duidelijk niet het geval. Je moet hem accepteren zoals die is of niks beginnen/proberen.
Je hebt hem leren kennen en bent verder gegaan als gewoon vrienden, dus heb je ook nooit echt nagedacht over zijn doen en laten. Nu het voor jou wat serieuzer wordt ga je pas op die dingen letten. Denk wel goed na, als je nu al twijfelt… hoe zeker ben je dan?
Je moet het heel zeker weten dat je hier een stapje in verder wil gaan voordat je het tegen hem zegt of dingen gaat doen, anders kan je vriendschap hier aan stuk gaan.