-
bespreek het met je vriend?
hoe jij je voelt, dingen ziet,
en vraag hem hoe hij er in staat.
en wat ie van z’n leven wil gaan maken, hoe die de toekomst voor zich ziet.
het lijkt me niet dat ie zn leven lang thuis op de bank wil zitten?
ik zou het overigens niet gelijk uitmaken… praat & geef het tijd. anders krijg je waarschijnlijk spijt
-
Je moet het niet uit maken omdat je zijn ouders niet mag ?
Vind je hem leuk Ja of Nee, als je dat weet dan weet je wel wat je te doen staat toch ?
-
Als je naar de toekomst kijkt, zie je jezelf met hem?..
Denk daar maar eens over na. Ik heb 4 jaar een relatie gehad, en op ten duur werd het me allemaal teveel. Uiteindelijk moet je zelf voor die beslissing kiezen.
-
Aan de ene kant zie ik mezelf wel met hem, wij zijn ook volgens onze vrienden het perfecte stel, alleen hebben ook de perfect uitziende stelletjes weleens ruzie… en ik ben gewoon bang dat ik de verkeerde keus maak.
Ten eerste: Een groot deel heeft geen geweldige relatie met de ouders van de partner. Ook ik kan mijn vriend zijn ouders soms echt niet uitstaan. Maar het gaat om jullie twee.
Ik zou hem wel vertellen dat je het gevoel hebt dat je vrijheid je wordt ontnomen. Je hebt fouten gemaakt en natuurlijk heeft hij je kansen gegeven om zijn vertrouwen terug te winnen… Maar dat betekent niet dat hij jou mag vertellen wat wel en niet mag. Van fouten leer je. Hij moet erop vertrouwen dat je niet nog eens dezelfde fouten maakt.
En dan als laatste. Hij heeft geen baan. Doet hij er voldoende moeite voor om een baan te vinden? Wanneer hij dit wel doet, kun je het hem niet kwalijk nemen. Anders vind ik het wel degelijk een reden tot twijfel, omdat je toch zekerheid wilt.
meis…
je hebt met je vriend,
niet met zijn ouders of wat dan ook.
ik kan het ook niet goed vinden bij m’n vriend thuis, en daarom spreken we vaak gewoon af om ergens heen te gaan. ipv thuis te zitten.
later woon jij toch met je vriend samen? heb je veel minder te maken met die ouders.
naar mijn mening moet je dat niet als bezwaarlijk punt zien.
dat hij niet voor zich zelf kan zorgen vind ik wel een erg belangrijk punt.
heb het er nog een keer over.
maar hij heeft nu een opleiding? dan is hij er toch in ieder geval al mee bezig
Hij heeft nu inderdaad een opleiding, en ik hoop dat hij hem vol gaat houden! Ik ga vanavond naar zijn ouders toe, voornamelijk zijn moeder kan ik niet zo goed mee opschieten… maar goed.
Ik spoor hem wel een beetje aan om werk te zoeken, ik heb zelf ook geen werk, maar ik spaar het geld wat ik krijg van mijn ouders, hij moet elke keer zeuren om geld omdat hij niks krijgt qua kleedgeld ofzo.
Over het uitgaan dat maakt me niet uit, ik zit ook liever thuis bij vrienden of in een café dan in de stad. Hij vertrouwt me niet 100% en daar geef ik hem gelijk in. Als hij de dingen had gedaan die ik deed had ik het allang uitgemaakt. Ik vind het alleen zo jammer dat we bijna niks samen doen ,vaak moet ik dingen betalen of voorschieten, of mijn ouders. Dat vind ik erg rot maar dat weet hij. Ik wil proberen meer leuke dingen samen te doen want altijd als hij hier is gaat hij gamen/laptoppen/xboxen maar ik weet gewoon geen leuke dingen om te doen… ja film kijken is ook zo standaard.
vind je het wel leuk om met je vriend alleen te zijn?
hou je van je vriend om hoe hij is?
en de punten van hem, waar je je aan stoort, kun je die bespreekbaar maken en daar samen aan werken & een middenweg vinden?
kijk eens in het topic leuke dingen om te doen met je vriend (of hoe die precies heet)
ik denk dat je relatie ook een beetje nieuw leven nodig heeft. want als ik niks meer samen zou doen… dan zou ik me ook meer gaan irriteren & het gevoel langzaam wegzakken… dan komt alles op een laag pitje te staan.
& probeer een bijbaantje te vinden… dan kun je ook wat meer.