Twijfelen.

Ik vind keuzes maken zo moeilijk. Maargoed, een vriendin van me wilt me helpen. Zij heeft vorig jaar de opleiding apothekersassistente gedaan, en ze heeft alle boeken nog. Ik mag van haar een aantal boeken lenen, om te kijken of de leerstof me aanspreekt en wel goed op mijn niveau is. Anders wordt het voor mij gewoon goed bespreken met mijn ouders/mentor/vertrouwenspersoon wat ik precies wil doen…

[i]10 Jaar studiefinancering?
Mocht je willen, je krijgt het maar 4 jaar volgens mij.

(en als het aan die lompe mensen in Den Haag ligt, dus ik doel op de regering, dan wordt de studiefinancering afgeschaft :pensive:)[/i]

De weg naar de uni is via havo korter. ALs je havo gaat doen en dan een propedeuse haalt op een HBO opleiding kan je meteen door naar de universiteit.

Als je binnen 10 jaar je diploma haalt dan hoef je je studiefinanciering niet terug te betalen, dat is de regel.

Allebei even lang, sommige opleidingen kun je verkort doen als je VWO hebt. Allebei 6 jaar lang wachten ^^

Aha.

[i]Up.

Mijn mentor gaat regelen dat ik leerstof (lees; Medische termen) van leerjaar 2, dit schooljaar kan krijgen… Omdat ik niet zeker weet dat ik het 2de jaar op mijn huidige school ga volgen… Ik hoop wel dat het lukt, zodat mijn twijfels eindelijk omslaan in zekerheid :slightly_smiling_face:[/i]

Ken ik jammer genoeg niks van.
Upje