Twijfelen over relatie.

Ik heb al 9 maanden een vriendje maar ik ben bang dat hij mijn beste vriendin leuk vindt. Gisteravond hebben we super erge ruzie gehad en ik heb gezegd dat ik twijfelde of ik hem nog wel wou. Nu is hij overstuur en ik overstuur en ik heb geen idee wat ik moet doen. Help me?

Wow, eventjes rustig. Adem in - Adem uit. (dit rustig blijven herhalen)
Misschien is het goed om even RUSTIG overdag met hem te praten. Even een duidelijk gesprek over jullie gevoelens. Zeg daarbij dat jullie beiden echt eerlijk moeten zijn. En dat je alles eruit mag gooien wat jullie dwars zit. Misschien lucht dat voor beiden op. Probeer wel rustig te blijven, ookal komt er geen goed nieuws uit.

Kortom; Rustig even uitpraten wat er dwars zit.

Ja, maar ik heb dadelijk school en ik heb ECHT geen zin om op school over m’n gevoelens te praten.

Dan kan je toch vragen of hij het na school met je erover wilt hebben? Op school gewoon doen alsof er niks aan de hand is. In ieder geval dat zou ik doen. Wat er tussen gebeurd gaat de rest van de school niet aan. :slightly_smiling_face:

Waarom denk je dat? Dat hij je beste vriendin leuk vindt?

Hij praat vaak over haar, als we ruzie hebben beschermd ie altijd haar en ja I don’t know.

En vindt zij hem leuk?

Heb je hem eerlijk verteld over je vermoedens? Kijk, ik ben ook 9-10 maanden samen en twijfelen is normaal op dit moment. Verliefdheid gaat over in houden van en soms ga je je inbeelden dat hij liever bij iemand anders wil zijn…Het lijkt mij dat je hem nog wel wil aangezien je overstuur bent. Meende je wel wat je zei?

Hij is toch bij jou en niet bij je vriendin.

En gewoon met 'm praten, dat doet wonderen.

Ja, ik wil hem nog wel. En ja ik meende alles.

Misschien op een rustige manier uitpraten.
Laat hem zijn verhaal doen, jij je verhaal doen en kom er samen uit.
Als hij jouw vriendin niet leuk vindt is er niks aan de hand toch?
Dan is alle commotie voor niks. Als je twijfelt of je echt niks meer voor hem voelt, dan moet je daar met hem over praten, anders wordt het niks.