Twijfelen na twijfelen

Hey allemaal, ik ben hier nieuw op en totaal niet bekend met forums.
Maar ik zit met een probleem en zou hier graag jullie raad over hebben.
Mijn verhaal:

Paar maanden geleden heb ik via een vriendin een jongen leren kennen. In het begin hoorden we elkaar zeer af en toe, maar dat is na verloop van tijd toegenomen. Hebben dan besloten om eens af te spreken en zo is de vonk overgeslaan. Hebben alles zeer rustig aan gedaan want we hebben beiden een woelige relatie achter de rug.

Eerste weken ging alles perfect, tot hij begon over het officieel te maken. Ik ben beginnen panikeren en heb hem gezegd dat ik twijfelde en tijd nodig had. Tijd omdat ik heel erg gekwetst ben met mijn ex. Nu ik weet dat dit geen invloed zo mogen hebben op mijn huidige relaties, maar dat heeft het jammer genoeg dus wel.
Op een dag had hij het nog eens gevraagd en dan heb ik ja gezegd, ik was nu volledig over mijn schrik en klaar om mij op hem te “storten”. De dag erna is hij kort beginnen doen en langzaam aan zelf beginnen twijfelen. Als reden heeft hij gegeven dat alles nu niet spontaan genoeg meer is en dat ik niet genoeg moeite in hem heb gestoken. Ik weet dat dit langs een kant klopt, en heb mij dan ook verontschuldigd en hem gelijk gegeven. Heb alles aan hem uitgelegd van mijn vorige relatie en waarom ik zo aan ons twijfelde. Hij begrijpt me, maar nu wil hij nadenken en tijd voor zichzelf. Dit alles is ook via fb en sms gebeurd. Ik heb hem gevraagd om eens af te spreken om deftig te kunnen praten, en hij ging iets laten weten…
Nu ben ik dus helemaal aan het panikeren en weet ik totaal niet meer wat te doen.

Eindnoot: ik wil hem niet kwijt. Help?

Als hij nu twijfelt over dat het niet spontaan genoeg meer is, doe eens een spontane actie! Sta voor zijn deur en neem hem mee naar de film, of ga uit eten. Aan de andere kant vind ik dat hij ook iets meer begrip kan tonen en je de kans moet geven nu hij heeft gezegd wat hem dwars zit en jij de reden hebt verteld.

Ik begrijp het ook van jou kant,maar ik zou er wel aan werken wat er toen gebeurd was wil niet zeggen dat ook met volgende relatie ook zo is.

Verras hem,onderneem actie wat hij dan niet van jou verwacht misschien gaat je wel helpen .

Dankje, met deze reacties ben ik al heel wat! Maar sinds hij wil nadenken… laat ik hem dan niet beter wat met rust?

je wilt hem met rust laten, maar je moet niet te veel afstand van nemen anders gaat hij denken dat relatie niks meer is.

Ga gewoon naar hem toe, als je via fb en sms praten kan je dingen ook verkeerd opvatten.

Ik ben hier dus echt heel slecht in :stuck_out_tongue: dus gewoon luchtige smsen sturen dan en een paar dagen tussen laten? Ik weet niet zo goed hoe ik hem met rust moet laten en tegelijkertijd niet het gevoel geven dat het voor mij niks meer betekend. En mss dit weekend eens naar hem toe gaan?