ik heb net mn examenpunten terug, twee zevens, drie achten, een negen en een tien. ik begin nu echt te twijfelen of ik niet eerst havo moet gaan doen inplaats van mbo. kunnen jullie tips geven?
Ligt eraan. Heb je een studie op het mbo gevonden die je graag zou willen doen? Of weet je het nog niet?
Misschien een goed idee eerst te bepalen welk beroep je aanspreekt. En dan kijken wat de eisen zijn voor een opleiding.
Je kan natuurlijk ook via het MBO HBO gaan doen, maar als de MBO studies je niet bevallen kan je beter havo gaan doen. Ik zit zelf nu ook in 3havo en er stromen volgend jaar 20 mavo leerlingen bij.
met zulke cijfers kan je havo wel aan denk ik ik zou havo doen!
Sowieso havo met die cijfers! Straks heb je na mbo geen zin meer in HBO en dan is het wel zonde… want ik denk dat je Havo makkelijk kan. En HBO dus ook.
Als je echt heel erg gemotiveerd bent kun je ook volwassenonderwijs (vavo) gaan doen en havo 4 en 5 in 1 jaar doen! Als het in 1 jaar toch niet lukt, kun je in het jaar zelf ook nog besluiten het in 2 jaar te doen. Ik zou wel havo doen!
ligt eraan wat je wil. maar keigoed zeg, een tien nogwel, waarvoor? gefeliciteerd iig.
Als ik het zo lees, heb ik het idee dat je nog niet goed weet wát je op het mbo wilt doen, of niet? In dat geval zou ik eerst Havo doen Kun je nog lekker twee jaar nadenken over wat je verder wilt.
Havo inderdaad!
Als ik jou was, zou ik naar de havo gaan! Tenzij je een super leuke opleiding op het mbo hebt gevonden natuurlijk
Welke vakken heb je gevolgd op het vmbo?
Weet je al wat je later wil worden?
Er zijn ook scholen waar je mbo 4 in 1 of 2 jaar kan halen (versneld) en dan heb je in principe al voorkennis van een bepaald iets, hangt er natuurlijk wel vanaf of je zeker bent van wat je later wil gaan doen.
heb ik ook tussen getwijfeld, maar ben mbo verpleegkunde gaan doen omdat ik meer een praktijk mens ben, kan nog zo veel kanten op hiermee en ik ben nog maar 16 dus we zien het wel
Ik zou ook havo doen, kun je toch veel meer kanten op!
Als ik jou was zou ik HAVO doen. Ik heb dat ook gedaan en ben gisteren geslaagd.
Als je naar MBO gaat verveel je je de tyfus want dat niveau is echt om te huilen. (heb wel eens studiemeters van mijn ex zitten maken) Op mij werkt dat demotiverend, maar dat is bij iedereen verschillend.
Je moet zelf beslissen wat je wil gaan doen!