Twijfelen aan relatie

Ik heb nu 8 maanden een vriend. Ik houd van hem. Maar de laatste tijd begin ik steeds meer te twijfelen aan onze ‘relatie’ als je die zo kunt noemen. We zien elkaar hooguit 1 keer in de week. Soms een hele week niet. Hij doet heel veel met muziek: hij zit in vele bandjes. Hij moet daar natuurlijk vaak mee oefenen, zodat hij bijna geen tijd voor mij heeft. Hierdoor zien wij elkaar niet vaak. Ik ga naar school, hij niet, maar probeer toch nog een gaatje te vinden om naar hem toe te gaan. Hij doet zelf nooit zijn best om mij te zien. Hij houdt wel van mij en hij wil mij niet kwijt…

Wat moet ik hier nou mee?

Heeft hij wel een baan en een diploma? Zo nee, dan zou ik al met deze reden kappen. Gewoon omdat ik dan geen goede toekomst voor mezelf zie. Iedereen moet dat natuurlijk zelf weten alleen ik zou het zo gedaan hebben.

Terug naar je vraag.
Ik zou het niet uitmaken, omdat hij weinig tijd voor jou heeft. Het is zo’n klein dingetje. Als je verder geen problemen in je relatie hebt zou ik het niet uitmaken. En zijn band zal vroeg of laat toch wel uit elkaar vallen. Ik bedoel hij zal niet nog steeds spelen als hij 80 ofzeu is. Er komt ooit een eind aan en waarschijnlijk heeft hij dan wel tijd voor jou.

Ik vind me wel in de mening van Tartaarsaus

Heb je al wel eens tegen hem gezegd dat jij dit vindt? Misschien beseft hij het helemaal niet en wil hij best veranderen.

Bedankt :slightly_smiling_face:

Ja, hij heeft een diploma. Hij werkt ook wel, maar wel thuis. Hij krijgt opdrachten enz. Hij wil wel verder leren, maar hij weet niet wat hij wil. Hij is trouwens 21.

Hij zou altijd muziek blijven spelen, geloof me. Daar heb ik ook geen problemen mee, want ik vind het mooi dat dat wel z’n passie is. Hij is er eigenlijk altijd mee bezig.

Maar ik vind dat hij gewoon z’n best niet doet voor mij. Hij heeft weinig tijd voor mij en als hij ooit eens bij mij is, is hij zo weer weg.

En ja, ik heb hier met hem vaker over gepraat en hij wil veranderen. Alleen ik merk hier niks van… We zijn trouwens nooit in het weekend bij elkaar, omdat hij dan optredens heeft of moet oefenen.

Nog een probleem is dat hij ontzettend veel drinkt en daarna brak is en ik niks van hem hoor… Heel irritant.

ik zou er nogmaals goed met hem over praten, dat hij veel drinkt is natuurlijk ook niet leuk. in die tijd dat hij brak is kan hij beter bij jou zijn, en dan nuchter natuurlijk. als hij steeds dronker rond loopt en jij hoort niks ga je je natuurlijk ook zorgen maken.

Klinkt niet als een goede relatie vind ik. Maargoed dat moet je zelf bepalen, de voors en tegens tegenover elkaar zetten en luisteren naar je hart denk ik?

Het is ook geen goede relatie, dat weet ik ook wel. Ik denk niet dat een relatie zo hoort te zijn, maar wat weet ik er nou van? Mijn hart zegt dat ik bij hem wil blijven, want ik wil hem niet kwijt…

Nja. Wil je bij hem blijven zoals hij NU is? Of wil je bij hem blijven zoals je hoopt dat hij wordt of zoals hij ooit was? Want je zegt dat hij zegt dat hij wil veranderen, maar er gebeurt niets.

Ik heb ook een muzikant als vriend, het heeft zo zijn nadelen en je moet zelf bepalen of je daarmee wil leven. En je zou toch ook naar zijn optredens kunnen gaan en mee naar de repetitie? Dan zie je hem ook al wat meer.

Nee dat wil hij niet. Het is dan toch alleen zuipen en muziek maken. Dat is ook niet leuk voor mij, denk ik. En ja, ik ga soms naar optredens van hem. Hij wil dan gewoon met z’n vrienden zijn.

Hij kán niet veranderen, omdat hij altijd moet oefenen. Dan kan hij natuurlijk niet afzeggen en dat wil ik ook niet. Ja, ik weet niet zo goed wat ik wil eigenlijk.

Jeetje wat lastig. Een vriendin van mij heeft ook zo iets gehad ik stel iets voor waarom neem je niet een break 3 weken lang geen contact niks geen whats app geen facebook geen twitter reactie niet bellen geeen contact . Hoe voel je je na die drie weken? Kan je zonder hem weegt die teleurstelling elke keer dat ie weer niks laat horen op tegen het vrij zijn met jezelf bezig zijn?
Dit moet je echt pas doen als je t gewoon niet meer ziet zitten zoals het nu is… Want hij kan jou bijv ook niet gemist hebben dat kan pijn doen als jij hem wel hebt gemist naja… Hoop dat je hier iets aan hebt…

Maak het hem duidelijk hoe lastig je dit vind en dat je hem echt vaker wil zien. Hij hoort ook zijn best te doen.

Wat boven mij wordt gezegd hij moet ook zijn best doen

Dit, al zou ik wel heel goed nadenken. Ik heb het 3 maanden terug uitgemaakt en heb er nog steeds spijt van. Niet zomaar overhaast een beslissing nemen dus!

Ik zou er sowieso nog eens goed met hem over praten en hem goed duidelijk maken dat jij jullie relatie op dit moment niet fijn vindt. Als het daarna nog niet goed gaat, zou ik er mee stoppen. Je mag dan wel van hem houden, maar je wordt er niet gelukkiger door en dat laatste is het belangrijkst. Er komen echt nog wel jongens op je pad die wel tijd voor je hebben.

Ik kon dit geschreven hebben. Alleen studeert mijn vriend en werk ik al.
Ik moe toegeven dat ik de laatste tijd ook wat twijfels heb.

Ik snap dat je van hem houdt en dat je het liefste
gewoon met hem samen wil blijven. Maar jeetje,
soms is liefde alleen niet genoeg. Om een relatie
te laten groeien moet je tijd aan elkaar besteden,
en dat moet dan niet alleen van jouw kant komen.

Maak de keuze die jou het beste lijkt, maak geen
overhaaste beslissingen. Maar bedenk wel dat
zoals het nu gaat veel meisjes niet eens uithouden.

Lief dat je zoiets bedenkt :slightly_smiling_face: Maar ik weet nu al dat ik hem ga missen. Dat is het juist: ik hou van hem en ik wil niet zonder hem zijn. Maar op deze manier vind ik het niet leuk…

Hier ben ik ook erg bang voor… Ik wil absoluut geen spijt krijgen en dat krijg ik wel als ik het uitmaak (denk ik)