Twijfel

Hey girls,
ik ben dus al een tijdje (ruim 1,5 jaar) bevriend met een jongen en hij heeft al vrij vroeg in onze vriendschap opgebiecht dat hij me leuk vond nu twijfelde ik daar heel erg over en heb vervolgens besloten te zeggen dat het niet wederzijds was, want bij twijfel niet doen dacht ik achteraf gezien had ik er spijt van en besloot om op te biechten dat ik hem eigenlijk toch leuk vond, maar ik kwam er later achter dat hij op dat moment een vriendin had (waarmee hij het heeft uitgemaakt want hij had alleen een relatie met haar omdat hij mij niet kon krijgen en zij het heel graag wilde zei hij,
I know dit klinkt niet nice van hem en daar heb ik ook een pittig gesprekje met hem over gehad) nu is hij dus weer helemaal hotel de botel op mij maar nu gaat hij veel te snel

hij heeft het al over een serieuze langdurige relatie terwijl ik het rustig aan wil doen. Hij vraagt me steeds op date maar ik heb het heel erg druk (ik weet wat jullie denken
als je het wilt, maak je wel tijd maar ik heb een erg drukke carriere waarin veel last minute gepland wordt en dit is voor mij helaas niet zo makkelijk gedaan als gezegd)
hij ziet de date als volgt: als het goed gaat, hebben we na die date automatisch een relatie, maar ik zie de date meer als volgt: als het goed gaat en goed voelt zien we wel wat er gebeurt
en zo niet dan niet. Ik wil de date dus meer gebruiken om te kijken of ik het/hem wel zie zitten en hij ziet het veel serieuzer allemaal. Ik heb al vaker aangegeven dat ik het te snel vind gaan
en dan heeft hij daar begrip voor en een paar dagen later begint het opnieuw. Ook heeft hij al een paar keer ik hou van je gezegd en ik weet niet zo goed wat ik daarmee aanmoet.
Laatst was hij ook even boos op me omdat hij vroeg of ik kon afspreken en toen zei ik dat ik dan eerst wat moest regelen want had al iets opstaan, vervolgens werd hij boos toen ik zei
dat ik helaas niks kon regelen en niet kon afspreken. Hij zei achteraf dat hij niet boos was maar het gewoon jammer vond want hij vond me zo leuk en wilde zo graag afspreken.

Telkens als ik met hem praat, dan krijg ik erna een berichtje dat hij een vonkje voelde enal. Ik weet niet of ik op date wil als er zoveel druk opstaat en hij er zoveel van verwacht
maar telkens als ik dit zeg zegt hij dat het goed is en dat hij er rekening mee houdt maar voor mijn gevoel is het dan nog niet goed zeg maar. Dit verhaal gaat nog wel een aantal
alinea’s door maar voor nu houd ik het hier maar op. Ik twijfel of ik nog wel iets wil of op date wil. Hebben jullie advies? Wat moet ik doen?

Ik zou hem gewoon goed duidelijk maken wat je hier allemaal vertelt en als hij nog steeds niet wil luisteren, duidelijk zeggen dat je simpelweg niet op date wilt. Ikzelf zou er namelijk behoorlijk op afknappen als iemand gelijk al ik hou van je zou zeggen terwijl je nog niks hebt en zelfs boos zou worden dat jij niet gelijk kan, terwijl hij er nu in principe niets over te zeggen heeft! Hij komt erg claimerig over, dus ik zou sowieso even nadenken of je hem leuk genoeg vindt om daar mee om te gaan.

Whatsapp is lastig om iets over te brengen. Misschien is het een idee om hem te bellen en het hem op een rustige manier uit te leggen?
Dat het jou op deze manier te snel gaat en dat als het (als het zo doorgaat) zijn kansen alleen maar verminderd? Zo van: je bent leuk maar ik schrik soms van je reacties waardoor ik niet zo goed weet of we er wel goed aan doen om te daten omdat ik het graag rustig aan wil doen.
Het is natuurlijk geweldig dat iemand zo graag voor jou wil gaan maar hij moet wel rekening houden met jouw gevoel.

Eindig het. Direct.

Ermee stoppen. Hij klinkt niet echt als een leuke eerlijke jongen.

zo hij loopt wel hard van stapel joh! ik zou hem duidelijk maken dat hij te snel gaat en dat je na die date nog even wil aankijken. Het is natuurlijk lief bedoelt wat hij allemaal doet maar ik snap dat het vervelend is. Ik zelf zou helemaal gek worden als mijn vriendje me geen personal time geeft. Gewoon even rustiger aan doen en dan weer verder kijken. Succes xx