twijfel

Hoi meiden,

Ik wil vandaag iets persoonlijks met jullie delen, namelijk het volgende: toen ik op de basisschool zat groep 5/6 ik weet het niet meer precies, hadden wij een directeur. Duidelijk een pedo, hij schopte tegen de konten van meisjes en noemde sommige hun vrouw. Hier werd altijd heel erg lacherig om gedaan.

Die directeur heeft mij een keer naar binnen geroepen toen wij pauze aan het houden waren buiten, hij riep mij naar zijn kantoor en stond pal voor mij. Hij draaide toen de deur van zijn kantoor op slot zodat er niemand naar binnen kon. Ik weet nog dat ik hem zag twijfelen, hij vroeg of alles goed met mij ging en draaide de deur weer van het slot. Ik mocht weer gaan.

Ik vind dit nog steeds zo raar, en denk er de laatste tijd vaak aan. Of hij mij wilde verkrachten of aanraden. Ik heb dit nooit tegen mijn moeder gezegd, zou ik dit volgens jullie wel moeten doen? Omdat er uiteindelijk toch niks is gebeurd. Wat vinden jullie?

xo

Ik zou het niet zeggen, dalijk maakt ze zich zorgen om niks. Want er is niks gebeurd verder, en je bent nu van die school af lijkt me?

Maar er zitten nu wel andere jonge meisjes op die school…

Het klinkt misschien heel gemeen, maar zo bedoel ik het niet. Als die meisjes écht misbruikt worden door die vent dan moeten ze daar zelf iets van zeggen. Als de ts echt misbruikt was was het een ander verhaal, misschien start je nu een heleboek drama om niks als je het verteld. Aangezien er dus niet echt iets gebeurt is, misschien ging het wel om heeel iets anders.
Als ze echt misbruikt was wist ze zeker dat hij dat soort dingen doet, en dan was ik sowieso naar de politie/mn ouders gegaan

Ik zou er ook niks van zeggen, puur omdat er niks is gebeurt. Hij vroeg alleen hoe het met je ging en meer niet.

Dat hij twijfelt zegt genoeg, dan weet hij zelf ook dat hij verkeerd bezig is.
Misschien doet hij het wel nooit.

Dat snapte ik ook wel hoor! :slightly_smiling_face:

Ik vind het wel raar hoor. Als jij een goede bent met jouw moeder hebt kun je het gewoon vertellen aan haar toch? Ze hoeft geen stappen te gaan ondernemen, maar omdat je verteld dat je er de laatste tijd zo veel aan denkt, is het misschien wel fijn om even je hart te luchten.

Ik zou het wel gewoon vertellen. Zo te zien zit jij er nog mee dus wil je het kwijt. + als hij nog werkzaam is op de school zou ik het daar ook melden voordat hij wel de stap zet.

En misschien kan je het er met je moeder/vader over hebben dat je er nu een beetje mee zit. Of met een vertrouwenspersoon?

Ik zou niks zeggen.
Je weet het niet zeker, dit is hoe jij het zag, wat jij er misschien van hebt gemaakt, en voor je het weet loop je iemand vals te beschuldigen. Voordat je iemand van zoiets ernstigs beschuldigd moet je het echt zeker weten, anders maak je iemands leven echt kapot.
En tbh kan ik nergens uit je verhaal iets halen waarvan ik denk “ohja dit is duidelijk een pedofiel.”

ik denk dat je het wel moet zeggen. er zijn nog steeds meisjes op die school. en hij twijfelde denk ik of hij wat met jou ging doen, maar bedacht toch van niet, dat is wat ik denk…