twijfel, wat te doen?

Zoals misschien sommige al wel weten heb ik al 6 maanden een vriend.
Maar de laatste tijd weet ik het niet meer.
Hij is vaak ziek en heeft ook weinig energie.
Maar aan sommige dingen in de relatie stoor ik me.
Als ik wil afspreken krijg ik altijd te horen ‘dan moet ik nog kijken’ of iets in die trant.
Oké, ik snap dat je niet je agenda uit je hoofd kent, maar als ik erom vraag kan je best toch kijken dan ik dan…
Hij houdt ook niet van aanraken of knuffelen althans niet de hele tijd. Dat is best vervelend als je wilt knuffelen hij het niet wilt. Ik was eerst best wel gevoelig en zat vol stress en barstte toen soms in huilen uit bij hem, misschien dat het nog effect bij hem heeft. Ik wilde zoals eerst weer dat hij meer het touw trekt en meer het gesprek begint. Zoals sommige van jullie ook wel weten twijfelt hij of hij priester wil worden. We hadden dus het een keer erover en toen zei hij ‘dat ik mij er niet in moest mengen anders zou ik aan het kortste eind trekken’ Dat hij dit al zegt is voor mij eigenlijk al genoeg.

Wat zouden jullie doen??

Niet citeren
Dan kan ik het laten dichtgooien

Dumpen.

Ja, van ‘komt goed’ zegt hij dan.
Hij is (nog) niet gewend om iemand bij zich te hebben.
En hij is ook nog niet om iemand elke dag bij zich te hebben. We zien elkaar 2 keer per week ongeveer.

In het begin praatte hij veeeeeel meer met mij en als ik vraag of hij verliefd is dan zegt hij ja tuurlijk gekkie

Ik vind dat hij geen interesse meer toont, maar je zegt zelf ook dat hij vaak ziek is en weinig energie heeft, misschien reageert hij daarom soms zo? En als je er niet op uitkomt zou ik er een einde aanmaken.

Ja, hij heeft maagzweer , en heel last van de kou.
Als we bij elkaar zijn is het altijd wel leuk. Dat wel.

hij heeft morgen ook 1 of andere dag, maar dan weet je toch wel of je kan?

Ik zou gewoon eens afwachten of hij je vraagt om langs te komen en zelf niks meer vragen. Eens zien of hij je wel bij je wilt hebben. En wanneer hij na een week nog niets gevraagd heeft eens een goed gesprek met hem houden. Vertel hoe jij je erbij voelt en vraag of er verder echt niks aan de hand is tussen jullie. Maar ook zeggen dat op deze manier deze relatie niet voor jou werkt en dat jij echt behoefte hebt aan duidelijkheid intimiteit.

Ga een keertje met hem praten, gewoon echt een serieus gesprek met hem aan gaan en vragen of er iets met hem aan de hand is, of hij ergens niet over wil praten of misschien wil ie niet meer verder met jou en is ie te laf om dat gewoon normaal te zeggen en stelt ie het uit. Of er is gewoon echt iets aan de hand, tsja met jongens weet je het nooit.

Nou, het gaat beter.
Hij vroeg gisteravond uit zichzelf hoe het vandaag was geweest.
Ik sprak hem vandaag aan telefoon. Toen ik zei dat ik hem miste zei hij gelijk ik mis jou ook.