Twijfel tussen twee opleidingen iemand tips?

Hey hoi!
Ik zit in mijn examenjaar en twijfel tussen de opleidingen facelitair-horeca en verzorgende ig (kraamzorg) iemand tips zoals vergelijkingen ( voorbeeld: bij horeca kun je verder doorleren door cursussen enzo) graag hoor ik tips en vergelijkingen want ik vindt het echt even leuk

Waarom lijken beide studies je leuk?
Zet alle pluspunten en minpunten van de studies eens op een rijtje.
Ben je al wel eens bij een open dag geweest van de opleidingen? Of wel eens een meeloopdag meegedaan? Vaak wordt hiermee veel wel duidelijk.

Misschien kun je contact zoeken met iemand die op de studie zit? Waarschijnlijk kan diegene je meer vertellen en misschien ook zijn/haar eigen keuze voor de studie toelichten.
Ik zou er ook vooral over nadenken waar je jezelf in de toekomst ziet werken.

Inderdaad de plus- en minpunten per opleiding op een rijtje zetten.
Indien je nog geen open dag en/of meeloopdag hebt bezocht, zou ik die bezoeken. Daarnaast kan je ook de kansen op de arbeidsmarkt van deze twee opleidingen met elkaar vergelijken of advies vragen aan je mentor/decaan oid.

Bij horeca moet je werken al iedereen vrij is, en heb je misschien vaak avonddiensten.
Bij kraamzorg heb je dagen achtereen werk en dan weer een tijdje vrij. Je moet je steeds kunnen aanpassen aan andere mensen en hun gewoontes.