Twijfel tussen spiegelreflex camera's.

Hoooi =)

Ik wil al n tijdje een spiegelreflex camera, en ben ook al een hele tijd erg geinterreseerd in fotografie en er ook wel mee bezig. Maar ik had gewoon een digitale camera… en dat was ik wel beu.
Nu heb ik ongeveer wel genoeg gespaard. Dus kan ik eindelijk 'n spiegelreflex kopen ^^ ’

Ik twijfel tussen;
canon eos 450D
canon eos 500D
canon eos 550D (deze vind ik wel n beetje duur, maakt t veel verschil met de 450 / 500 ? )
canon eos 1000D
(Ik weet wel welke ‘wat beter is’ dan de andere. maar heeft een van jullie ervaring met deze camera('s?)
of de nikon D5000

Is de nikon beter dan de canon’s ?

En, ik wil bij deze de standaard lens gewoon nemen (en later nog lenzen bij)
Raden jullie het aan om een met Is te nemen? =)

het word nu zowieso een canon
nu nog kiezen tussen de 450/500 of 1000
ik zou wel een 1000 willen maar ben bang dat ik dan later toch zoiets heb van had ik maar de 450 genomen of de 500.

xxx’

ik heb zelf de eos 1000d en dat is echt een superfijn model! ook een helefijne instapmodel naar spiegelreflex

ik zou voor een Sony gaan. Beste prijs/kwaliteits verhouding.

Jaa ik zat al aan deze te denken =) dat was eigenlijk waar ik eerst voor had gekozen al zon beetje. maar ik wil graag zeker zijn omdat het toch best veel geld is haha (:

Heb je er zelf een =)? zoja, welke haha ^^

Ik heb de sony a200, maar die is niet meer te krijgen. De opvolger is de sony a230, en die verschilt niet veel van die van mij.

Een vriend van me zegt nu nikon d5000 met standaard lens en dan VR … hmmm dit is zoo lastig.

Canon 1000D, fijn en makkelijk model voor beginners.

+ Er is altijd rivaliteit tussen merken, vooral Nikon VS Canon. Niets van aantrekken.

haha jaa ik merk 't O.o die rivaliteit.
ik ga denk zowieso voor een canon, hierover lees ik ook veel meer =) degene die hier op t forum fotograferen hebben ook vaak n canon en 't zijn prachtige fotos =) . En hierover heb ik ook al veel meer opgezocht.

Ja klopt, het enige waar je niet zo zeer naar hoeft te kijken zijn het aantal megapixels, aangezien de hoeveelheid megapixels als die groot is alleen belangrijk is als je grote foto’s (bijvoorbeeld spandoeken) maakt. Niets mis met Nikon, Sony etc, maar ik vind gewoon dat Canon een heel fijn en makkelijk gebruikersprofiel heeft. Heb zelf de 400D en ik moet na 4/5 jaar nog steeds elke dag bij leren. (: 1000D is een erg fijn begintoestel.

heb zelf een nikon D90. Ben juist niet voor een Canon gegaan want die maakt ook andere producten dan alleen spiegelreflex camera’s en Nikon maakt uitsluitend alleen spiegelreflex camera’s. En dan hoeft helemaal niks uit te maken nee, maar ik denk van wel. Heb zelf nooit een Canon spiegelreflex in me handen gehad hoor.

Heb geen verstand van canons sorry kan je niet verder helpen.

Da’s toeval. Met een bepaalde spiegelreflex camera merk maak je nog niet meteen mooie foto’s.

Jaa idd =) megapixels zijn niet erg belangrijk.
Ik wou eerst voor de 500D gaan omdat deze beter is dan de 450 zegt men. alleen deze vind ik wel n beetje te duur die is ook meer dan 500 euro. En om nou voor die paar megapixels zoveel euro gelijk meer dan 100 euro bij te betalen is ook zo wat O.o en ik begin pas.

Ik ga gewoon voor de 1000D denk ik , nog niet zeker haha =X ^^ met de standaard lens met Is :slightly_smiling_face:
die is nu 396 ofzoo ^^

ja dat snap ik ^^ haha, maar zo bedoel ik 't niet =). Ik bedoel gewoon dat ik de kwaliteit goed vind.

oke, sorry verkeerd gelezen :slightly_smiling_face:.

geeft niet:)

In verhouding zou ik als beginner starten met een Canon EOS 1000D. Deze is heel makkelijk in gebruik, en je maakt er hele mooie foto’s mee. Een Nikon en 450/500D EOS camera’s zijn meestal erg ingewikkeld, en ook meer voor andere fotografie ontworpen.

ik heb een 500D En ben er echt super blij mee! :slightly_smiling_face: Bevalt zeer goed!

haha ik twijfel echt zoo =’) maar ik ga hem pas volgende week kopen dan heb ik mn loon en mn zakgeld weeer ^^ .
dus heb nog wat tijd om na te denken. =)

maar iig bedankt voor alle reacties alvast!

je kan toch ook testen? (in de winkel of course:p)