Twijfel tussen Canon EOS 1000D en Olympus E-420,please help!

Heey,
ik wil een digitale spegelreflex camera gaan kopen, maar ik zit dus te twijfelen tussen deze 2 camera’s:
Canon EOS 1000D (bij bol.com ¤399)

http://www.bol.com/imgbase0/SCECOVER/FC/2/6/7/3/6/2673613_4.gif

Olympus E-420 (bij bol.com ¤394)

http://www.bol.com/imgbase0/large/SCECOVER/FC/2/6/4/5/6/2645624.gif

Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met 1 van deze 2 camera’s?
en of er nadelen aanzitten ofzo?

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Ik heb zelf de Canon EOS 1000D, heb er niets op aan te merken. Hij heeft oon LiveView maar ik weet niet of je dat gaat gebruiken, ik in ieder geval niet. Ik vind zelf Canon een beter merk als Olympus. Mijn vorrige digitale camera was een olympus en had er altijd wel wat probleempjes mee. Ik zou zeggen kijk nog even rond in winkels en laat je informeren.

oke, dankjewel voor je reactie!

Ik zou je Canon aanraden. Mocht je willen gaan uitbreiden met lenzen is het aanbod voor Canon veel groter en uitgebreider. Daarbij is Canon een goed merk :slightly_smiling_face: Ik zelf heb er geen ervaring mee, maar ik ken mensen die hem hebben en die zijn er erg tevreden over.

Ik heb de Canon EOS 1000D. Prachtding, echt waar. Heb er helemaal geen problemen mee, prachtige foto’s, handige bediening enz.

Krijg je voor 399 ook lenzen erbij?
Maar ik zou dan voor de Canon gaan.

ja je krijgt er bij allebei een standaard lens bij.
dankjewel voor jullie reacties!
&ik neig nu dus naar de canon ;p

Ben zelf ook op zoek nog maar Canon is sowieso wel aan te raden.

nogmaals bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:
ik heb net de canon besteld op bol.com,
ik had vandaag in de meidiamarkt even gekeken naar beide camera’s en de canon leek me fijner& zowiezo waren de meesten positiviever over de canon!
ik kan btw niet wachten totdat ie er is :stuck_out_tongue_winking_eye:

ik vind de Canon er mooier uitzien, misschien dat ik hem ook wel ga kopen als ik me salaris volgende maand binnenkrijg (A)

Ik heb een Olympus e400, dus een model ouder dan de 420. Ik ben er wel tevreden over, maar het is niet iets waarop ik trots ben. Ik raad je Canon aan.

[b]Ik heb de olympus zelf, en hij werkt echt heel makkelijk en hij maakt hele mooie foto’s. Bij bol.com (daar heb ik m gekocht.) krijg je 2 lenzen, heel fyn. Ik denk dat de olympus heel fyn is als je voor de eerste keer n reflex koopt. Want er zit veel uitleg bij.

Succes!!

x.x[/b]

Zonder twijfel de Canon. Goede keuze gemaakt :stuck_out_tongue:

ik heb de canon eos 1000D
ik zou daar voor kiezen, hij ziet er mooier uit & ik vind dat die niet veel nadelen heeft :slightly_smiling_face:
het is echt een goede camera

canon, als je dan toch een spiegelreflex koopt doe het dan ineens tegoei…

waarom zou de olympus slechter zijn dan de canon? Zo’n expert vertelde mij dat er bij instapcamera’s ( spiegelrefelx ) geen drastische verschillen zijn in kwaliteit…

Ja, vergelijk de Olympus (kwa specificaties) met de Canon. Niet veel verschil! En de Olympus is spatwater en stofdicht, en heeft volgens de reviews betere kitlenzen. De kwaliteit van de foto’s zal ook niet veel verschillen. Ik heb het bij mijn Olympus echt onderschat! Maar Canon is wel handiger met uitbreiden enzo ;p. Hoewel, ik ben nu zelf aan het twijfelen tussen 2 lenzen voor mijn Olympus E420, hoe moet dat dan bij Canon/Nikon zijn? xd. Nee oke, dat is onzin ;p.

En oja, de Olympus ziet er daar erg lelijk uit ja! Maar dat is ie niet! En ik heb toch echt de E-420! ;p