Twijfel tussen 3 camera's

Hee meiden,

ik wil al best lang een goede camera.
nu heb ik er 3 gezien waar ik niet tussen kan kiezen;

• Canon EOS 1000D
  • Canon EOS 450D
  • Nikon D3000

zouden jullie mij kunnen helpen?

Liefs

Wat ik altijd doe als ik een camera/mobiel wil kopen is kijken op de site van consumentenbond! Of gewoon ‘’-type camera- reviews’’ intypen op google.

Ik heb reviews gezocht en bekeken, en toch kom ik er niet uit…

Tussen de nikon en de canon zit wel goed verschil. Misschien moet je daarbij eerst gaan kijken naar wat vind jij het makkelijkste. Als je de nikon kiest ben je gelijk klaar kies je hem niet dan moet je naar de canon gaan kijken. Kijk welke het lekkerste werkt en wat de ene wel heeft en de ander niet. En maak zo je beslissing met wat jij het beste vind. Zijn zijn allemaal aan elkaar gewaagt dus je hoeft achteraf geen spijt te hebben :slightly_smiling_face:.

Kun je het niet in de Media markt vragen? Daar krijg je altijd goed advies. En ook echt eerlijk! Ik wilde een camera van 200 euro kopen, maar die man zei dat het echt een kutding was en wees me op 1tje van 120 euro, van goede kwaliteit. Dus dan zie je maar dat het ze niet alleen om geld gaat.

maken die mexapixels nou echt wat uit?

Die Nikon heb ik laatst bij de Mediamarkt zien liggen en je kreeg er een tamron lens bij.

Nee megapixels maken geen reet meer uit tegenwoordig.

ik heb sony
maar weet wel dat tussen canon en nikon de kleuren verschillen.
verder kan ik je niet helpen.
ik denk dat je beter naar verschilllende winkels kan gaan om meer informatie

Nee, zolang je niet op posterformaat wil gaan printen tussen deze camera’s niet.

Kun je net zo goed gaan voor een kit met nog een extra lens.

wat lijkt jullie de beste camera?

450D

Ik twijfelde ook tussen die drie, en toen nam ik de Sony a230 ;3

Het ligt er aan. Als je net begint hoef je echt niet meteen met een 450 te beginnen. Een 1000D doet het ook prima.

Het valt me op dat tegenwoordig zo gauw mensen al 400D’s enzo kopen. Als je gewoon af en toe foto’s maakt zijn er zat goedkopere en goeie camera’s.

alvast bedankt voor deze reacties, nog meer tips?

ik heb de canon 450D en ben er heel content mee, in mijn opleiding vinden ze die zeker ook goed
de nikon d3000 is ook een goeie camera, al zou ik eerder de canon kiezen
en de sony sowieso niet kopen, is brol(sorry voor diegene die het wel hebben)
maar zoals cerisier zegt als je pas begint zou ik eerder een canon powershot kopen… dat is het model tussen een spiegelreflex en de compacte camera
anders maak je sunt van het geld…

ik heb zelf een olympus, dus ik weet het ook niet echt,
sorry! Ik zou gewoon in winkels wat rondvragen bijv. in de Media Markt, of Dixons

Zoals iemand anders al zei: kijken of je een Nikon of een Canon wil. Wil je dan een Nikon, is de keuze gemaakt. En als je een Canon wil, is de 450D inderdaad wel ‘beter’ maar die heb je echt niet per se meteen nodig. Met de 1000D is helemaal niks mis en die is echt prima als je er niet heel professioneel mee bezig bent.

Op kieskeurig.nl kan je ze opzoeken en reviews bekijken :slightly_smiling_face: