Twijfel over relatie van 3.5 jaar

Hee all,

Mijn vriend en ik zijn nu 3.5 jaar samen. Eigenlijk gaat het super goed, we hebben weinig tot geen ruzie, geven elkaar ruimte om de dingen te doen die we zelf leuk vinden maar hebben het ook leuk samen. Daarnaast is hij ook zó goed en lief voor mij en houden we heel veel van elkaar. Kortom: een hele gezonde relatie.

Toch twijfel ik, en soms gaat die twijfel dan weer weg, maar dan komt het daarna toch weer terug. Ik heb het gevoel dat ik “alleen” wil leven. Met niemand meer rekening hoef te houden (hoef ik nu ook eigenlijk niet, want ik kan gewoon uitgaan wanneer ik wil etc, nooit gezeik over). Toch blijft het knagen, wil ook veel gaan reizen volgend jaar en dat helpt ook niet mee. Heb het ook aan hem aangegeven hoe ik me voel, maar hij wil ook niet dat ik constant blijf twijfelen. Maar als ik dan weer met hem ben denk ik: ik wil je niet kwijt want hou zoveel van je en word ik er weer zo verdrietig van.

Iemand hier ervaring mee en wat hebben jullie in zo’n situatie gedaan?

Achja dit gebeurd vaker wanneer je jong bent en al samen komt. Maar wat is precies de reden dat je weer “alleen” zou willen zijn? Tuurlijk ik begrijp dat je wil reizen enal, maar dit zou je ook met hem samen kunnen doen, met vriendinnen of alleen zonder dat de relatie gelijk uit hoeft.

Of heb je ook echt de behoefte om andere jongens te leren kennen, seks te hebben met anderen etc.

Tuurlijk je bent jong dus ik snap de twijfels, maar bedenk jezelf wel heel goed waarom je het precies uit zou willen maken aangezien jullie elkaar alle vrijheid al gunnen.

1 like