Ik zit nu in klas 3 van het VWO en ik moet voor april mijn profielkeuze gemaakt hebben. Ik twijfel heel erg tussen E&M en N&G en ik weet echt niet welke ik moet kiezen.
Mijn E&M profiel zou worden:
Economie, geschiedenis, wiskunde A, Frans, M&O en filosofie. Ik ben bang dat economie en M&O misschien wel voor problemen zullen zorgen, dus ik zou graag jullie ervaring over deze vakken willen horen. Geschiedenis vind ik erg leuk en daar heb ik wel vertrouwen in.
Mijn N&G profiel zou worden:
Bio, scheikunde, aardrijkskunde, wiskunde A, Frans en filosofie. Ik ben helemaal niet zo heel exact, maar ik vind bio en scheikunde tot nu toe (onverwacht) heel erg interessant en leuk. Biologie vond ik tot halverwege de tweede eigenlijk verschrikkelijk en ik heb geen idee wat er veranderd is. Ik sta nu een 6.7 voor biologie, maar het eerste hoofdstuk ging niet zo lekker (een 3.8 en een 6.2. Ik vind die 3.8 echt bullshit eigenlijk, want van de 30 kinderen uit de klas hadden er 25 een onvoldoende omdat de vragen te raar gesteld werden). Voor dit hoofdstuk heb ik voor de eerste toets dan weer een 9.5 en ook vorig jaar en in de eerste haalde ik hele wisselende cijfers voor biologie. Scheikunde vind ik tot nu toe leuk, maar we hebben het pas sinds dit jaar en we hebben alleen echt de basis gehad. Ik sta nu wel een 8.8, maar omdat ik dus helemaal niet zo exact ben en ook geen ster ben in wiskunde en vooral niet in natuurkunde ben ik bang dat het in de bovenbouw toch heel erg tegenvalt.
Hoe zijn economie en M&O in de bovenbouw? Welke van de twee is moeilijker? En hoe worden scheikunde en biologie in de bovenbouw? Als ik echt slecht ben in natuurkunde, is het dan wel handig om scheikunde te kiezen?
Oh, trouwens. Ik kan niet reageren op topics en ik snap niet zo goed waarom, kan iemand me daarbij helpen wat ik moet doen om te kunnen reageren? Er staat bij mij geen tekstbalkje onder