Twijfel over opleidingen

Hoihoi :slightly_smiling_face:

Ik twijfel dus heel erg over mijn opleiding. Ik zit nu in het tweede jaar van mijn opleiding Interieur Design en dat is echt een hele leuke opleiding maar doordat ik Pfeiffer heb, ga ik dit jaar niet over. Ik heb gewoon teveel stage gemist en dit is niet meer in te halen.
Ik moet volgend jaar dus het hele jaar over doen, maar ik zie hier echt heel erg tegenop. Omdat het alles precies hetzelfde gaat zijn en ik bang ben dat mijn motivatie dan enorm naar beneden gaat.
Ik heb het hier met mijn mentor ook al over gehad en er is gewoon geen mogelijkheid om volgend jaar te versnellen of om vrijstelling te krijgen voor dingen, omdat ik mijn uren moet maken ofzo.
Mijn moeder vindt dat ik gewoon door moet gaan met de opleiding, omdat ze het zonde zou vinden als ik stop, maar ik zie er nu al zo erg tegenop om volgend jaar weer opnieuw te beginnen.

Ik heb zitten nadenken over andere opleidingen, maar ik zou echt niet weten wat ik dan zou willen doen.
Ik zit ook na te denken over een tussenjaar, om gewoon te werken en leuke dingen te doen en dan ook goed uitzoeken wat ik dan wel zou willen doen. Daarnaast zit ik er ook mee dat ik niet weet wanneer ik weer beter ben en als ik met een nieuwe opleiding zou beginnen, terwijl ik nog last heb van die Pfeiffer, ik zou beginnen met een enorme achterstand…

Sorry als het een beetje een warrig verhaal is, maar ik moet even m’n ei kwijt en wil graag weten wat jullie vinden en of jullie tips hebben of iets…

Als ik jou was zou ik een tussenjaar nemen en dan weer opnieuw beginnen, ik weet ook niet echt in hoeverre je pfeiffer hebt maar mijn zus heeft het vroeger wel bijna een jaar gehad en kon ook niet meer naar school. Veel sterkte verder!

Ja ik heb er ook best wel veel last van, ben nu inderdaad ook gestopt met school en stage sowieso voor dit jaar, omdat ik toch niet over ga. En ik wil me niet verder vermoeien als dat voor school toch geen zin heeft.

upje :slightly_smiling_face: