twijfel over alles... hoe pak ik dit aan?

Hi meiden,

Ik heb even een ander account gemaakt in verband met herkenning.
Ik schaam me hier best wel voor dat ik dit hier op moet zetten, maar wat tips zou ik wel kunnen gebruiken!

Mijn vriend en ik zijn nu 4 maanden samen. In het begin leek alles perfect : we whatsappte vaak, hadden veel lol en zagen elkaar regelmatig.
Maar dit is de laatste tijd echt niet meer het geval. De laatste keer dat ik mijn vriend zag was drie weken geleden! Ik weet dat we het beide druk hebben maar we wonen redelijk dicht bij elkaar.

Daarnaast vroeg ik een tijdje geleden of ik even langs kon komen omdat ik hem miste. Hij zei dat ie moest oppassen op zijn broertje en geen tijd had voor mij. Dit vond ik raar, ik kan hem toch gewoon helpen met oppassen? Maar ik was onzeker en heb mn mond gehouden
Gisteren vroeg ik aan hem of alles nog goed was tussen ons. Hij antwoordde met : ja, maar we zien elkaar jammergenoeg niet zo vaak. Hier kon ik echt boos om worden. Ik heb meerdere keren geprobeerd met hem af te spreken maar elke keer heeft hij weer wat anders. We spreken nu dus alleen maar af wanneer hem het uitkomt.

Nu twijfel ik heel erg… Ik twijfel aan zijn gevoel voor mij. en ik weet zelf niet meer wat ik ermee aan moet. Ik heb een aantal keer geprobeerd met hem te praten hierover maar hij ontwijkt de gesprekken. Ik zat er zelf aan te denken om een punt achter de relatie te zetten. Maar ik zou zondag met hem en zijn familie naar de efteling gaan. Dit kan ik nu natuurlijk niet zomaar afzeggen. en ik kan ook moeilijk in de efteling zeggen dat ik het niet meer zie zitten met hem. Dus zal ik die dag moeten overleven en daarna met hem praten.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? en hoe zorg ik ervoor dat ik hem niet kwets?

Hmm, ik zou het nog niet uitmaken, praat met hem erover, uit gewoon je gevoelens bij hem (niet te overdreven) en vertel wat je hiervan vindt. En jullie gaan toch naar Efteling? Wie weet wordt het wel heel gezellig. Dus gewoon gaan en praten.

Ik zou er over praten, en kijken hoe hij zich daarna gedraagd.

Ik denk dat het op dit moment voornamelijk bepaalde frustraties zijn. Ik heb het ook gehad, en uiteindelijk kwam het allemaal wel weer op zijn pootjes terecht. Je hebt nou eenmaal periodes van drukte en periodes dat je het rustig hebt. Als je weet dat hij thuis is en hij wimpelt je af, ga spontaan gewoon naar hem toe… Dan kan hij sws niet onder je uit, en als hij dan boos word of het niet leuk vind, weet je dat er iets mis is. Ik zou het in ieder geval nu nog niet uitmaken… Gewoon gezellig met hem naar de efteling gaan. En ik moet zeggen, je hebt nu 4 maanden, dan begint de relatie altijd wat serieuzer te worden (ik maakte het altijd uit rond deze periode)… De eerste 3 maanden is vaak één grote leuke boel, en daarna word het een “relatie”. Dan worden de meeste dingen ook vanzelfsprekend. Maar het enige wat je kan doen is het direct zeggen (bij jongens moet je direct zijn). Probeer niet al te verwijtend. Begin met: Ik heb het idee/gevoel dat… en dan Want… (want je moet het wel beargumenteren) en dan zeggen hoe je dat graag anders ziet… Dat is de meest effectieve manier om iemand te vertellen wat je dwars zit zonder dat het verwijtend is. Maar maak het zeker nog niet uit! Als je er overigens geen trek meer in hebt moet je het wel uitmaken, als je hem niet leuk vind en toch niet verder met hem wilt, moet je niet naar de efteling gaan. Dan kan je het beter daarvoor uitmaken… Anders dat gaat hij zich afvragen of je er al over zat na te denken toen jullie naar de efteling gingen… En als dat dan waar blijkt te zijn, dan voelt hij zich gebruikt/vernederd… Soms kunnen jongens dan heel lelijk gaan doen… Good luck <3

Praat met hem en kijk dan of het verandert.

Ik zou eerst proberen om een mogelijkheid te zoeken om te praten voordat jullie naar de Efteling gaan. Lukt dat niet, gewoon gaan en gezellig maken. Geniet ervan dat jullie dan bij elkaar zijn. En daarna goed praten over hoe hij jullie relatie ziet, wat jij van de sitatie vindt, wat hij daarvan vindt etc. En daarna kijken of het verandert is, en of je door wil met je relatie. Sterkte en succes!

Bedankt voor jullie reacties!

Niet zomaar je relatie uitmaken.
Je relatie uitmaken doe je pas als je gevoelens weg zijn of bij een heftige onaanvaardbare reden. Anders maak je je relatie toch niet zomaar uit? Je relatie is ook niet voor niks uitgegaan.

Het is super vervelend dat je hem niet zovaak hebt gezien. Zeker omdat je er zelf zoveel energie in hebt gestoken en hij dat niet lijkt te doen. Ik zou als advies geven er zondag gewoon een leuke en gezellig dag van te maken. Zorg wel dat je voor het einde van de dag even met hem erover heb ik kunnen praten. Anders kom je thuis en zit je je eigen weer op te vreten. Misschien heeft hij er wel een reden voor? Zorg ervoor dat je je verhaal kwijt kunt en praat er samen over. Als ook hij hier weer geen energie in steekt en je niet serieus neemt, moet je er wel even goed over na gaan denken.
Succes.

Uitmaken is niet een goed idee, praten wel.

Dit had ik kunnen schrijven, ik heb het uitgemaakt toen… Maar ik had het al veelste vaak gemeld sat ik het zo niet wilde.
Als ik jou was zal ik het zeggen dat je op deze manier geen relatie wil, dat je elkaar haast niet ziet.
Denk ik oplossingen, eet bijvoorbeeld bij elkaar. Dan ben je eventjes samen maar ‘kost’ het haast geen tijd (: