Twijfel in relatie

Hai,

Ik heb een relatie sinds 2012 met een jongen van 19 en ben zelf 18 jaar oud. Alles liep voornamelijk prima al waren er periodes dat hij, of ik, twijfelde. In die periodes ben ik vaak erg afhankelijk en wanhopig en stort mijn wereld in.

Nu zijn er de afgelopen weken wat dingen gebeurt die ik niet accepteer en zijn er veel discussies geweest. Vanaf afgelopen zondag vertelde hij mij dat hij niet meer wist wat hij moest doen en hij wel verder wilde gaan met ons. Deze dagen heb ik veel onzekere berichten gestuurd als ik wil je niet kwijt etc. ook langs geweest en te horen gekregen dat we het rustig aan zouden doen.

Nu heb ik gisteren tegen hem gezegd dat het beter is dat we elkaar tot zaterdag even niet spreken, zodat hij rust heeft en zou kunnen gaan beseffen dat hij niet zonder mij kan. Ook stelde ik voor dat we zondag weer kunnen afspreken, dat we dat wel zouden zien. Hierop zei hij prima, dat zien we dan wel.

In deze situatie hebben wij vaker gezeten en zijn advies aan mij was altijd dat ik hem even met rust moest laten. (Wat mij dus nooit gelukt is en 2 dagen geen contact in deze situatie al heel wat is)

Momenteel voel ik me erg rot en blijf ik denken aan morgen, wat als hij mij geen bericht stuurt? Moet ik zelf een bericht sturen en vragen over onze misschien afspraak van zondag? Moet ik niks meer zeggen en maar afwachten tot hij weer terug komt? Ik weet niet meer wat ik moet doen…

Als zijn eigen advies is om hem even met rust te laten in dit soort periodes, dan zou ik dat ook maar doen. Persoonlijk zou ik, hoe moeilijk ook, wachten tot zondagochtend met een berichtje/telefoontje. Probeer jezelf bezig te houden, afleiding te zoeken

Maargoed, je zult ook heel goed moeten bedenken wat je wilt met deze relatie. Gebruik daar dan de komende dagen voor. Je zegt al meerdere malen in een deze situatie te hebben gezeten waarbij één van de twee twijfelt… dat lijkt me dan toch ook niet echt gezond. Waarom hebben jullie die twijfels en waarom komen ze telkens terug? Dat lijkt me heel belangrijk om te achterhalen en daarover te praten. Als je uiteindelijk toch samen een toekomst ziet, kun je namelijk ook niet zomaar weglopen/geen contact hebben als je even twijfelt.

Succes

De twijfel is er door slechte communicatie. Wat ik van hem begrijp is dat hij geen ruzies meer wilt maar het alleen maar leuk wilt hebben, zijn woorden. Vind het zelf erg lastig om geen bericht te sturen en zo in onduidelijkheid verder te gaan, praten is verder ook niet nodig over dingen die gebeurt zijn en ik wil ervoor gaan.

Als je eerder contact zou zoeken, zou ik als ik jou was het liefste bellen. Dan kan je wel een berichtje sturen van hee, kunnen we anders nu even bellen? Maar niet je hart uitstorten via berichtjes, want dat kan verkeerd aankomen en zit je weer met de slecht communicatie.
Verder kan ik niet zo goed inschatten of het verstandig is om hem nu met rust te laten. Mijn vriend hoef ik vaak een uurtje met rust te laten zodat hij even tijd heeft om alles op een rijtje te zetten. Mijn ex moest ik een week met rust laten voordat hij weer fatsoenlijk met mij kon praten. (wat trouwens ook een van de redenen is dat hij een ex is. Zelf vind ik dat uitpraten zo snel mogelijk gedaan moet worden).

Net te horen gekregen dat hij uit eten is geweest met een meisje, gelijk maar gevraagd en hij ontkent. Verder zegt hij dat hij het nu niet kan (?). Heb gevraagd of ik vanavond even langs kan komen, zijn reactie was dat hij niet wist hoe laat hij thuis is. Ik. weet. het. niet. meer.

Hoe heb je te horen gekregen dat hij uit eten is met een ander meisje? Lijkt me nogal sterk dat hij zijn 3/4 jarige relatie opeens helemaal is vergeten voor een ander. Hij spreekt of de waarheid of er speelt al wat langer iets :s In iedergeval heel veel sterkte!

Probeer hem zo snel mogelijk te spreken!

Ik heb gisteren gevraagd of ik kon langskomen waarop hij reageerde “we hebben toch zondag afgesproken?” waarvan ik zelf ook best wel stond te kijken. Gisteren nadat ik hem vertelde over die date die hij zou hebben gehad deed hij vrij normaal. Zelfs zijn excuses aangeboden dat hij zo fel reageerde en gezegd dat hij ook wel zin heeft in morgen. Ik denk dat ik alles beter maar kan laten en geen discussie meer moet gaan starten want dat is precies de reden waarom hij twijfelt of twijfelde.

Hij vroeg, zullen we elkaar even niet zien en dan zondag afspreken? Jij zegt ja en vervolgens word je ‘‘boos’’ omdat hij niet wilt afspreken? Ja dat is toch logisch? Hij wilde niet voor niks die pauze, dan moet je je daar wel aan houden als je ja zegt. En hoe ben je er dan achter gekomen dat hij met een meisje ging eten? Was het uberhaubt wel een date?

Ik vind persoonlijk dat je het echt niet kan maken om zelf voor te stellen even geen contact te hebben, om vervolgens zelf de hele tijd contact te gaan zoeken. Dan weet hij natuurlijk ook niet meer waar hij aan toe is. Gun hem gewoon nog even rust en ruimte, dan kun jij ook goed over de situatie nadenken.

Je bent veel te aanhankelijk, niet doen en laat hem even met rust. Jongens (en ik trouwens ook) vinden zulk gedrag verstikkend en de kans is groot dat zo’n relatie daardoor vroeg of laat spaak loopt. Twee dagen niet appen vind ik trouwens niks. Maak er zolang van tot hij zelf contact opneemt. Heb een beetje eergevoel en zelfrespect: je hoeft niet altijd achter hem aan te lopen.