Twijfel .. Hoofdluis ?!

Hey,

Ik loop 3 dagen per week stage bij een buitenschoolse opvang en ja de kinderen komen al regelmatig binnen met luizen zakken als het weer zo ver is.

Ik ben natuurlijk dus bang dat ik ze kan krijgen, ik heb ook lang haar en redelijk dik :confused:
Soms last van jeuk, maar dat kan ook door de roos komen denk ik dan…

Alleen net had ik twee losse plukken vast waarvan bij een een wit bolletje aan vast zit geplakt (neten?)
Whut to do ?!

uh koop van die luizenshampoo?

even googlen, ben al die oplossingen al vergeten.

Ah maar ik werk dus 2/3 in de week als overblijfkracht en nu maak je me bang dat ik luizen krijg. Beestjes Iewwlll D:

je hebt speciale luizenshampoo (voor kinderen) die ook preventief werkt! gewoon even vragen bij de drogist/apotheek. heb hem een paar jaar geleden gebruikt toen ik er achter kwam dat een vriendin waar ik een week mee op vakantie was geweest luizen had.

nee is gewoon een milde shampoo (:
ruikt alleen niet superlekker (al is ie minder erg kwa stank dan veel andere luizenshampoo’s) maar dan was je gewoon eerst je haar met die luizenshampoo en dan met een lekker ruikende shampoo (;

oh en af en toe een luizenkam door je haar halen voor de zekerheid!

met n luizenkam even kijken, en als je er bang voor bent haren op n staart doen?

Ik zou sowieso je haar in een knotje doen als je er gaat werken.

Als je je haar wilt verven (evt) dan hoef je geen luizenshampoo te kopen… Met de verf zijn ze op slag dood! Hihi

nee volgens mij niet, ik hoorde een keer dat de luizen dan wel dood gaan maar de eitjes niet. Dan komen ze gewoon weer terug. OT: ik heb geen idee, misschien moet je zo’n kam kopen om het te checken ofzo?

Je kan toch gewoon even iemand je haar nalaten kijken? Even met een kammetje erdoor heen en je weet zo of je ze hebt of niet, de neten kan je kapot knijpen en luizen kan je ook zien lopen.
Dan hoef je niet die bijtende shampoo voor niks te gebruiken als je niks hebt.