Twijfel...hij is ouder

heyy girlies,

oke dus ik vind een jongen leuk en hij mij ook, maar hij is 6 jaar ouder.

Ik ben nu 15 (over 4 maanden 16) en hij is 21…

Ik vind hem heeel erg leuk maar ik twijfel er heel erg over.

Zondag hebben we afgesproken en ik ben super nerveus.

Iemand tips???

Ik weet natuurlijk niet hoe hij is of hoe jij bent enzo, maar ik ben nu 21 en als een van mijn vrienden met een 15 of zelfs 16jarig kind zou daten, zou ik me daar echt niet fijn bij voelen. Vind het een beetje ongepast. Maar nogmaals, dat verschilt per situatie. Als je maar niks doet wat je niet wil doen :slightly_smiling_face:

Niet doen.

Dit leeftijdsverschil is (relatief gezien) behoorlijk groot en volgens mij zie je dat zelf ook wel in. Beter om het nu af te zeggen dan ermee te wachten, daar zal het alleen maar moeilijker van worden.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar als je er nu al over twijfelt denk ik niet dat dat bij jullie het geval is (hoewel ik toegeef dat ik dat ook juist denk bij meisjes die zeker weten dat ze wel volwassen genoeg zijn voor zo’n kerel haha).

Hoe je het ook wendt of keert, het gaat hier om een volwassen man en een kind.

Als je er al erg over twijfelt moet je het natuurlijk niet doen. Maar als het klikt en het voelt goed, en hij heeft goede bedoelingen zal ik het een kans geven. Maar natuurlijk nooit dingen doen wat jij niet wil!

Ik zelf was 16 toen ik mijn man leerde kennen hij is 6 en half jaar ouder. We zijn nu al weer 9 jaar verder en getrouwd.
Maar het verschilt natuurlijk per situatie. Succes!

Dit. Ik vind het leeftijdsverschil wel meevallen, maar jij twijfelt erover dus dan lijkt het me dat je er niet klaar voor bent en zou ik het niet doen.

Ja maar hij is geen 31 ofzo, het is gewoon omdat hij jong ovekromt zegmaar, hij gedraagt zich letterlijk als een 17 jarige ofzo.

Ik twijfel omdat ik weet dat mijn ouders het niet goed gaan keuren.

Ik zal het met je ouders er over hebben. Als het klikt, je hem aan je ouders voorstellen. Mijn ouders deden het eerst ook niet goed keuren, maar nadat ze hem hadden ontmoet en hem wat beter hebben leren kennen. Was het goed. Misschien een idee voor jou en je ouders?

Ik heb het er liever nog niet over met mijn ouders, als ik zie dat het iets wordt misschien wel.

Ik wil dat risico nu nog niet nemen ahhaha :cold_sweat:

Dat snap ik, bij mij duurde het ook iets langer voordat ik ze het heb verteld. Maar goed als je voor de rest niet twijfelt over jou en hem, dan zou ik het proberen.

Eerlijk? Ik vind dat je 't niet moet doen. Ik heb zelf op m’n 14e een relatie gehad met een jongen van 18 en dat zou ik niet snel nog een keer doen.

Nu verschilt het natuurlijk per situatie, en hier reageerde ook al iemand bij wie het wèl goed heeft uitgepakt.

Zoals zij ook zegt; je eigen gevoel is enorm belangrijk. Niks doen waar je over twijfelt, spreek sowieso eerst een aantal keer met hem af voordat je het serieus maakt.

Anyways, ik zou 't (vanuit mijn ervaringen gezien) afraden, maar dat het voor mij (achteraf gezien) niet de beste keuze was, betekent niet dat dat voor jou ook geldt.

Mijn vriend is 7.5 jaar ouder. Dat werkt. Alleen zijn we beide in de 20. We zijn op hetzelfde punt in ons leven.

Jij en die jongen verschillen gewoon nog te veel. Hij ervaart het studentenleven al terwijl jij nog veilig op je middelbare school zit.

over iets langer dan een jaar ervaar ik ook al het studentenleven…,
eerder zelfs als ik op mavo zat.

Toch zal er nog een groot verschil zijn. Hij mag uit. Hij mag drinken. Jij allemaal niet.
Persoonlijk vind ik jullie leeftijdsverschil te groot. Niet zo zeer in jaren, maar meer in welke leeftijd jullie nu zijn. Als je had gezegd ik ben 21 en hij is 27 dan no problemo ga er voor, maar 15 en 21 is wel een groot verschil.

Ja daar heb je inderdaad gelijk in.

Alsof je als je van vmbo af komt even oud bent als wanneer je van havo/vwo af komt :’) En tussen mbo en hbo/uni zitten ook best wat verschillen.
Ik snap niet waarom je jezelf probeert te verdedigen trouwens. Je opent dit topic omdat je twijfels hebt, maar nu zeg je ineens dat je vooral bang bent voor je ouders.

Toen ik 15 was, zal ik waarschijnlijk ook wel een keer een crush op iemand van 20+ hebben gehad. Nu ik zelf ook 20 ben, snap ik niet wat een normale 20+ jongen met een meisje van 15 moet.

Ik verdedig mezelf omdat ik het niet eens ben met sommige dingen, en er ook dingen zijn waar ik dan niet over twijfel.

Ik ben zelf ook net 16 en heb een vriend van 20. Zolang hij je niet op het verkeerde pad wilt zetten, goede bedoelingen heeft en je je gewoon goed bij hem voelt, waarom niet? als hij het zelf ook wilt dan haha, de meeste mannen zitten niet echt te wachten op een relatie met iemand die een stuk jonger is (op die leeftijd dan).

To be honest,

er word van alles tegen mij gezegd

sommige zeggen dat het wel kan en andere zeggen van ja nee het verschil is te groot.

Dus ik weet niet meer wat ik moet doen…

Ik twijfel vooral gewoon omdat het moeilijk gaat zijn i.v.m. mijn ouders enzo.

Jullie spreken voor het eerst af? Hij weet dat jij bijna 16 bent? Tsja, als alle partijen gelukkig zijn? Why not?

*dat waren 4 in 1 vragen

dat je er al bijzegt over hoeveel maanden je 16 wordt zegt in mijn ogen genoeg
je bent 15 en zit in een hele andere levensfase dan hij
ookal vind je jezwelf misschien volwassen en is hij dat nog niet in jouw ogen, ik denk niet dat dit een goed idee is.