Tweetalig vwo/havo?

Ik zit te twijfelen. Ik zit op een enorm flexibele school waar ik goed bij pas. Ik heb zelfs tijdens de introductie enorm druk gedaan, en de leraar zei dat ik druk was, maar dat dat goed voor me was(het jaar daarvoor was ik stil). Je mag veel op mijn school, en dat is wel handig voor mij, want soms dan heb ik een aanval en dan vergeet ik plots alle regels :flushed:. Nu wil ik later iets doen met Engels, en nu is er dus een school in de buurt, die tweetalig havo en vwo geeft. Perfect :slightly_smiling_face:. Alleen ik weet niet zo goed of ik dat ga redden daar. Ik ken natuurlijk die school niet, maar dat het zo’n school is als de mijne, weet ik niet.

Tips?

Is het een optie om een dagje mee te lopen op die school?
Misschien kan iemand van je huidige school dat aanvragen of regelen?
Door een dagje mee te lopen proef je sfeer en kan je bepalen of je dat aan kan.

Hmm, open dag! Helemaal vergeten xd. Bedankt. In een klas een dagje kan niet, maar open dag is een optie? bedankt :slightly_smiling_face:

Hee meis, ik doe op dit moment al 5 jaar tweetalig vwo.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je het niet red, het is helemaal niet moeilijk!
Toen ik in het eerste jaar zat, mocht ik tot de herfstvakantie nog Nederlands praten, tot de kerstvakantie het liefste engels en daarna helemaal engels.
Het is niet zou dat het je heel moeilijk wordt gemaakt en je hoeft ook geen kei te zijn in Engels om op tto te gaan.
Als je vragen hebt kan je ze altijd stellen!

Dat ze daar Engels spreken vind ik geweldig. Maar het probleem is, ik zit al in de brugklas, op normaal havo/vwo. Ik heb de juiste cito score, alleen dat is de toelatingsreglement voor basisschool leerlingen… En het is 1 uur fietsen. Nu droomde ik al wat langer van zo’n school (in mijn ogen is hij qua onderwijs perfect) alleen tja, vrienden verlaten enzo…

Dat is op mijn school, en dat is echt niks anders dan normaal Engels. Ik krijg precies hetzelfde!

Nu heb ik op het aanmeldingsformulier gezien: ‘leerjaar 1’ ‘leerjaar 2 of hoger’ en bij leerjaar 2 of hoger kan je gewoon tto aankruisen :astonished:

Ja maar ik denk dat je dat kan aankruisen, omdat je van een andere school waar je leerjaar 1 tweetalig hebt gedaan kan komen.

Verder is het TTO echt wel tof, mijn engels heeft het geperfectioneerd en ik heb het naar mijn zin gedaan.

Dat kan. Ik ga nu wel even mailen, wat ze daar mee bedoelen. Ja, ik hou echt van de taal. Ik denk ook dat het heel leuk gaat worden als ik er heen mag/kan :slightly_smiling_face:

Ik heb geen TTO gedaan, dat heb ik gemaild naar die school. Ze zeggen dat in twijfelgevallen er gesprekken worden gedaan :slightly_smiling_face: