Tweede universitaire bachelor

Op het moment ben ik mij aan het oriënteren op een tweede bachelor. Ik doe momenteel een commerciële HBO-bachelor met de focus op mediaproducten en zal naar verwachting volgend studiejaar afstuderen. Aankomend semester loop ik stage. Omdat ik gedurende mijn eerste studie een tweede studie (Rechtsgeleerdheid) wil starten, heb ik van de examencommissie van mijn huidige opleiding toestemming gekregen om het eerste semester van 2015 - 2016 waarin ik mijn minor zou moeten doen, in te vullen met studiepunten die ik voor Rechtsgeleerdheid haal. Op deze manier hoef ik alleen mijn afstuderen te combineren met Rechtsgeleerdheid. Ik heb nog een jaar studiefinanciering, wat betekent dat ik bij zal moeten lenen om mijn studie en kamer te bekostigen.

Ik vraag me alleen af ik dit plan misschien te mooi is om waar te zijn en ik er vanuit ga dat het allemaal voorspoedig afloopt. Ik ben benieuwd naar wat jullie vinden van dit plan en of er meiden zijn die hier ervaring mee hebben? Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de constructie Media/Commercieel - Rechtsgeleerdheid - Master Informatierecht etc.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

-

Het is dus wel te doen denk ik, helemaal als jouw huidige opleiding meewerkt, maar je moet het zeker niet onderschatten.

Aah ok, wat balen dat je andere opleiding niet meewerkt… Je gaat nu dus stoppen met de studie waarbij je in jaar 3 zit? Wat was jouw beweegreden om een tweede bachelor te doen? En welke twee doe je als ik vragen mag?

Ik denk als jij zeker weet dat rechtsgeleerdheid bij je past en jij ook vrijwel zeker bent dat dit gaat lukken, dat je ervoor moet gaan!

Zelf ben ik ook énorm aan het denken om twee bachelors te gaan behalen. Alleen wil ik eerst een bachelor in Nederland behalen en een tweede bachelor in duitsland, ook om de duitse taal vloeiend te leren.

-

Ja precies, ik heb al meerdere rechtenmodules gehad en het boeit me heel erg. Daarnaast denk ik dat het ook wel bij mijn gestructureerde karakter past. Echt weten of het bij me past is iets om tijdens de matching en tijdens het eerste jaar achter te komen, maar dat is altijd zo.

Klinkt goed! Je eerste bachelor moet je nog beginnen of zo? Duitsland is qua onderwijs en kosten wel ongelooflijk chill. Dus wat dat betreft een goede keuze!

Geen punten voor je stage? Hoe bedoel je? Valt dat buiten de reguliere indeling of zo? Vervelend dat het zo is gelopen, maar goed dat je je in ieder geval op een tweede bachelor hebt georiënteerd en dat die wel bevalt. Maar als jij recht hebt op een X aantal jaar stufi dan behoud je die toch gewoon bij de start van een nieuwe studie?

-

Idd, je weet nooit zeker of iets bij je past!
Ik begin volgend jaar aan mijn eerste bachelor! En ik heb ook veel zin om in duitsland te gaan studeren, al wordt dat zwaarder dan in nederland, maar ik ga eerst kijken hoe de eerste opleiding bevalt.