Tweede studie

Ik ben derde jaars student Bedrijfskunde MER (hbo). Nu gaat mij dit vrij eenvoudig af. Ik heb er eerst over getwijfeld om over te stappen naar de uni, maar heb dit uiteindelijk toch niet gedaan. Nu zit ik erover na te denken misschien met een tweede studie te gaan beginnen.
Dit omdat ik extra uitdaging zoek, veel tijd heb en me dit interessant lijkt. Dit zou ik dan wel tegelijk met mijn huidige studie moeten doen, anders kost het ongeveer 9000 per jaar extra aan collegegeld.
Een andere optie is om na mijn hbo een master te gaan volgen.
Zijn er meiden die ervaring hebben met 2 studies tegelijkertijd en wat zouden jullie mij aanraden?

Een jongen uit mijn klas deed 2 studies. Ik vond het zelf heel irritant omdat hij heel vaak niet aanwezig was, ook met groepswerk. Dus het was echt balen als je bij hem in het groepje zat.
Maar goed, als je voor beide studies gemotiveerd bent en het lukt qua roostering, dan zou je dat prima kunnen doen. Staat mega goed op je CV.

Je kan denk ik wel beter een universitaire opleiding bij je HBO doen, omdat je op de uni minder verplichte uren, en sowieso minder contacturen hebt. Of je doet je extra HBO in deeltijd, dat kan ook!

Ik zou zelf nooit gaan voor 2 studies vanwege de kosten en de nadelen die moriarty opnoemt. Maar als jij het makkelijk redt zou ik het zeker doen. Ik ben meer iemand die voor praktijkervaring zou gaan door ergens stage te gaan lopen in die branche of door aanvullende cursussen te volgen. Ik heb er verder ook geen ervaringen mee, maar je zou sowieso de voor- en nadelen voor jezelf kunnen opschrijven om de keuze makkelijker te maken. :slightly_smiling_face:

Ik studeer rechten en wil er volgend jaar filosofie bij gaan doen. maar ik studeer aan een universiteit, heb geen groepsopdrachten enzo en niet zoveel verplichte colleges dus dat valt te combineren en kan tegelijk :slightly_smiling_face: maar ik moet dat nog gaan regelen

Ik doe 2 studies tegelijkertijd, maar dan wel aan de universiteit. Ik denk dat je op het hbo eerder problemen krijgt qua rooster, zoals al eerder werd genoemd. Kun je niet met een studieadviseur praten over wat voor jou de beste oplossing is? Misschien kun je wel een honours-programma volgen, commissies, zoiets. Een studieadviseur kan je ook meer vertellen over hoe het te plannen valt wat betreft lessen.