Tweede keuze na geneeskunde

Hoi dames!
Ik wil dus heeeeeeeeel graag ingeloot worden met geneeskunde. Maar dan heb je helaas nog het probleem dat de kans bestaat dat je wordt uitgeloot en dus een andere studie moet kiezen. Ik heb echt nog werkelijk waar GEEN idee watvoor studie ik kan kiezen.
Ik was dus benieuwd naar dames die hetzelfde probleem als ik hebben, maar die wel een tweede keuze hebben. Wat wordt jullie tweede keuze als je wordt uitgeloot?

Bio-farmaceutische wetenschappen? Een vriendin van me is vorig jaar uitgeloot voor geneeskunde, die doet dat nu. En als ze der bachelor hiervoor heeft, kan ze naar het derde jaar van geneeskunde doorstromen.

^ Ik kom in elk topic waar je komt :smirk:

#stalker

De meesten gaan (in België, geen idee of het zelfs bestaat in Nederland, ik ga ervan uit van wel) dan biomedische wetenschappen doen dacht ik

Oke ik ga even research doen naar die studie, stalkertje :grinning_face_with_smiling_eyes:

Kijk hier even, daar staat dat je met een HBO of WO diploma kan instromen in geneeskunde.

Handige site, thanks!

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Een paar andere vriendinnen waren vorig jaar ook uitgeloot en hebben dezelfde keuze gemaakt trouwens. Ze vinden het allemaal best een leuke studie en gaan ermee verder. Ik weet niet hoe jouw scheikunde is, maar een vriendin van mij was er niet echt geweldig in enzo, en zei dat het totaal anders was dan de middelbare en dat ze het juist veel beter deed op de uni. Weet niet of je er wat aan hebt, maar als je specifieke vragen over de opleiding hebt, moet je ze even hier of in het examentopic stellen, dan ga ik ze aan mijn vriendin voor je vragen!

Ah, super lief van je! Dankjee.

Ik wist het ook niet, had me toen maar ingeschreven voor hbo verpleegkunde als 2e keus. Zou nu verloskunde kiezen denk ik. Maar ik was gelukkig in 1x ingeloot :wink:

Dus ehm… Verloskunde, verpleegkunde, biomedisch in Amsterdam (daar is geen loting), bewegingswetenschappen, biologie, farmacie… Net een beetje welk aspect van geneeskunde je leuk lijkt :slightly_smiling_face:

Ik wil tandheelkunde gaan doen en als tweede keuze heb ik pedagogische wetenschappen. Heel wat anders dus, maar vind het allebei wel heel leuk. Maar nu ik hoor van Bio-farmaceutische wetenschappen, twijfel ik wel of dat ook niet iets voor mij is :’)

Mijn vriend studeert gezondheidswetenschappen (in Maastricht) en zegt dat veel uitgelote geneeskundigen dat zijn gaan studeren. Al lijkt het helemaal niet op geneeskunde, je kunt altijd kijken :slightly_smiling_face:

Mijn zus had, nadat ze was uitgeloot, een jaartje biomedische wetenschappen gedaan in Groningen. Ze vond het niet super, maar wel te doen. Het jaar daarop werd ze gelukkig ingeloot.

Ik ga als ik word uitgeloot farmacie of biomedische wetenschappen doen

Ik ga als ik uitgeloot word economie en bedrijfseconomie studeren.
haha heel wat anders dan geneeeskunde, maar hier ligt ook heel erg mijn interesse. Ik heb er heel lang over gedaan om een andere studie te bedenken.
Maar na een half jaar te hebben gewerkt, bleek dat toch ook wel heel erg leuk te zijn :slightly_smiling_face:

Medische biologie?

Biomedische wetenschappen is ook loting toch?

Ik zie dat je in Leiden evengoed nog selecties etc moet doen om door te kunnen stromen?

Hoi!
Ik ben twee jaar geleden uitgeloot voor geneeskunde, en ben medische natuurwetenschappen gaan doen :slightly_smiling_face:. Ik zou je aanraden om er iig even naar te kijken.

Oh, echt? Mijn vriendin hoefde vorig jaar in Leiden niks te doen! Maar kan dat dat veranderd is dit jaar inderdaad.

En biomedische wetenschappen heeft ook loting. In ieder geval in Leiden, Maastricht, Utrecht, Nijmegen en Amsterdam (zowel VU als UvA). Weet niet of het elders te studeren is.