tweede keer leerplichtambtenaar

Hooi,

Mijn moeder had een email gekregen van school dat ze noch verzuim briefjes
(briefje voor de uur dat je absent bent) moest inleveren, dat had ze vervolgens ook gedaan.

Maar de vrouw die alle absenties regelt, is die waarschijnlijk kwijt geraakt.
En heeft ze de dagen waar ik ziek was ingevuld als ongeoorloofd absent dat is in totaal 35 uur.

Ze kan het er niet meer uit halen en ook al kon ze dat ze heeft de leerplichtambtenaar al gemaild. En ze geeft ook niet toe dat ze ze kwijtgeraakt is en geeft mij de schuld dat ik de verzuimbriefjes niet heb ingevuld.

Ik ben er dit jaar niet veel geweest 156 uren in totaal inclusief die 35 uren
De rest van de uren ben ik gewoon met geldige reden er niet geweest.
(Ook die 35 uren na een paar uren na, maar die heeft ze als absent gezet.)

Maar mijn vraag is dat dit mijn tweede keer wordt met de leerplichtambtenaar, heeft iemand hier ervaring mee wat gebeurd er dan?
krijg je een boete en van hoeveel, worden kinderbescherming en andere organisaties ingelicht enzovoort.

Groet,

Ik zou je moeder gewoon laten bellen naar de leerplichtambtenaar om het uit te leggen.

Dat is helemaal afhankelijk van hoe het gesprek loopt.
De leerplicht gaat niet zomaar acties ondernemen. Dit gaat altijd in overleg met de school. (Niet in overleg met leerling en ouders).

Geef gewoon in het gesprek duidelijk aan wat er is gebeurd en dat je echt ziek was.
Maar het lijkt mij hoe dan ook verstandig om een gesprek aan te gaan want 156 uur is veel. Ben je al langs de schoolarts geweest?
Scholen moeten namelijk na zoveel uur melden bij leerplicht en schoolarts.