Tweede gaatje?

Hallo, ik ben Jade en 13j.
Ik wil heel graag een tweede gaatje maar ik mag niet van mijn moeder :dry:
Ik ben ook wel redelijk bang of het veel pijn zou doen want ik ben heel mager…
Moet ik blijven smeken? Of moet ik stiekem gaan en het zelf betalen? :cold_sweat:
xx Jade :wink:

Pijn is erg persoonlijk, dus we zouden je nu niet kunnen vertellen of het wel of niet pijn zal doen. Ik denk niet dat het mag van de wet om bij 13 jarigen zonder toestemming van ouders of voogd gaatjes te laten schieten, maar ik zou het (ook als het wel mag per wet, dit weet ik niet zeker) sowieso niet achter de rug van je moeder om laten doen.

Ik zou miss als ik jou was nog een jaartje wachten tot het wel mag van je moeder. Vindt ze dat je te jong bent of vindt ze het gewoon lelijk?
Ik heb zelf mijn tweede oorbellen laten schieten toen ik 14 was denk ik en ondertussen heb ik op mijn 15e ook nog derde laten schieten.
Ik heb zelf een hoge pijngrens dus ik moest niet huilen maar kan ook niet zeggen dat ik niets voelde. Het laten schieten zelf is kort, zit er meteen door is net alsof je nietjes schiet in een papier zegmaar dat je ook dat geluid ervan hebt. De pijn is vooral achteraf, wat ik het beste kan vergelijken met een rattebeet omdat het een brandend gevoel heeft en je oren bonzen omdat daar dus een ‘wonde’ zit en je je bloed er dus wel beter voelt stromen dan. Maar als je het goed blijft verzorgen enzo, zoals elke dag even je oorbel draaien zodat ie niet vastgroeit en een spraytje om te ontsmetten dan zit je goed. en tijdens de eerste 6 weken sowieso de schieteroorbellen in laten zitten zodat het goed heelt.

als je al gaatjes hebt maakt een tweede gaatje niet meer zoveel indruk op mensen hoor. Je ziet het wel maar het is niet heersend. Pijn heeft niks uit te staan met magerheid. Dat is persoonlijk.

Het mag niet van je moeder dus nee is nee. Zo erg is dat niet. Smeken maakt het alleen maar erger en stiekem word een beetje lastig he gezien je het niet kunt verbergen.

vraag even duidelijk aan je moeder waarom het niet mag. Vindt ze je nog te jong oid? Misschien kan je vragen of je hem mag als je een goed rapport hebt/overgaat?

de pijn duurt echt maar 1 seconden, dus daar hoef je het niet voor te laten. Ga het zoiezo niet stiekem doen

Wacht nog even tot je toestemming hebt van je moeder. Je moet het niet achter haar rug om gaan doen.