Tweede gaatje in oren

Heee,
vorige week maandag heb ik een tweede gaatje in mijn beide oren laten schieten. Rechts ging het opzwellen aan de achterkant en deed het pijn, daarom heb ik die eruit moeten halen. Met links was er niks aan de hand, maar ik zag net dat het daar (aan de achterkant, achter het slotje) bloedt. Alsof het slotje in mijn huid snijdt ofzo? Het doet niet echt pijn (alleen als ik aan mijn knopje draai) en het is ook niet opgezwollen of iets. Wat moet ik nu doen? Ik vind het zonde om deze er ook uit te halen…

Dat had ik ook, maar dan moet je dat spul (wat je normaal erbij krijgt als je een gaatje laat prikken) er op blijven doen, en dan gaat het vanzelf weer weg. in ieder geval, bij mij ging het na een maandje helemaal weg.

Okee, sterilon (ontsmettingsmiddel) bedoel je? Degene die ze prikte zei dat ik er niet te vaak sterilon op moet doen, omdat het dan geen mooi gaatje/buisje wordt (of zo…:stuck_out_tongue:). Maar ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip.

sterilon proberen & anders teruggaan naar waar je het hebt laten prikken

ik heb er ook heel veel problemen mee gehad/die heb ik nog steeds

Eruit halen, alcohol gebruiken voor ontsmetting en dan ringen indoen (: Heb er zelf heel vaak last van gehad. 3x is het gaan ontsteken c: gewoon doorzetten, maar als het te erg word moet je misschien overwegen om ze uit te laten?

edit;
Waarom ringen?
Daar is het ‘staafje’ dat door je gaatjes gaat meestal groter en kan je verschuiven zodat de smerigheid (zoals etter, bloed etc.) kan ontsnappen :slightly_smiling_face: ik heb lang met grote oorringen gelopen in mn tweede gaatje xD Het zag er crappy uit, maar het werkte :wink:

Ik zou even teruggaan naar waar ze hebben geprikt. Zij zullen er (hopelijk) wel verstand van hebben.

Ik moet nog 5 weken zweerknopjes in. :stuck_out_tongue:
Er zit wel wat in hoor, van die ringen, maar is het niet iets beter om zweerknopjes in te houden? Straks gaat het onsteken enzo…

NOOIT NOOIT NOOIT
Sterilon of iets met alcohol op je wond smeren.
Het verergt t alleen maar.
Ik zou het anders gewoon emt een zout oplossing elke dag weken.
Goed schoon houden en de sieraden ook.

ik heb het ook gehad de eerst paar weken, je moet gewoon echt elke dag een paar x met sterilon draaien en dan 3 x per dag ofzo. dan komt het helemaal goed en heb je geen pijn meer :slightly_smiling_face:

Knopje iets losser doen zodat het achterkantje goed van je huid af is. Regelmatig het knopje even draaien zodat het niet vast groeit en sterilon werkt prima dus dat kun je best gebruiken. 1 of 2x per dag is prima. Let goed op dat je schone handen hebt voor je aan het knopje gaat draaien of sterilon erop druppelt. Goed douchen en voorkomen dat er zeep bij komt.
Ringen erin doen zou ik niet doen, een knopje is minder gevoelig omdat het niet aan je oor hangt, je ermee kunt slapen en je blijft nergens achter hangen. Ze schieten het niet voor niets met een knopje.

Bedankt voor de tips!

Achterkantje kan niet losser meer, dan schiet 'ie eraf (bij mijn andere oor geprobeerd…).
Hoe zit het trouwens met het verhaal van degene die hem heeft geschoten, over dat het buisje/gaatje niet goed wordt als je te vaak sterilon erop doet? Van haar mag ik maar ong. 1x per week sterilon erop doen, om die rede. Kan het echt geen kwaad om het iedere dag te doen?

1x per week is bullshit xD ik deed het elke dag, sterilon en later met alcohol. En die zweerknopjes zijn ook klote, de troep blijft namelijk zitten in je gaatjes en zo kan de ontsteking niet echt afnemen als het in contact daarmee blijft staan *ofzo* Maar iig ik heb dus mn gouden oorringen (je moet geen neppe troep er in gaan doen) erin gedaan en die kon ik dus van voor naar achter bewegen zodat alles eruit komt etc.

xD

“Ringen erin doen zou ik niet doen, een knopje is minder gevoelig omdat het niet aan je oor hangt, je ermee kunt slapen en je blijft nergens achter hangen.”

Ik heb daar helemaal geen last van gehad? Zweerknopjes deden bij mij alleen maar pijn als ik erop ging liggen. Plus dat die oorringen helemaal niet zwaar waren :wink:

Sowieso geen sterilon, da’s te agressief voor je oren! Ik heb jojoba olie, ook voor mijn ear stretch maar ook voor de rest van mijn oorbellen en daar gaan ontstekingen of zwellingen meestal mee weg :slightly_smiling_face:

Gewoon sterilon elke dag. Goed je knopjes draaien. Ik heb er 5 :slightly_smiling_face:

Okee thanks

ik heb ze zelf geprikt.
nooit ontsteking gehad.
kwestie van ook goed onder de douche draaien.
en een kleine ontsteking is er eigenlijk bijna altijd wel, je huid is er niet op gemaakt om doorboord te worden met een naald waardoor er altijd zomaar troep in kan komen.
tis maar meestal of je er ook gevoelig voor bent.

amen.

Dat had ik ook!
Ik had echt 8maanden een soort ontsteking, helemaal opgezwollen.
En nu na bijna 2jaar zitten ze nog steeds een beetje half dicht.
Maar rechts is nog het ergst, links die gaat nog wel.

Zelf geprikt? Wow, ging dat wel goed?

haha ja ik wilde dat graag en ik had geen geld, zat er zo doorheen, beetje springen want deed soms best zeer. Maar ik heb eigenlijk nooit problemen met piercings ofzo, raken eigenlijk nooit ontstoken haha. God blessed me.