Tweede gaatje in mijn oor ofniet?

Hallo Iedereen,

Dit is mijn eerste forum, want ik zit met een vraag :wink:
Ik heb al sinds mijn zesde ofzo een gaatje in mijn oor en ik zat laast op weheartit en zag toen allemaal foto’s van oren met 2 gaatjes langs elkaar en dat zag er echt super mooi uit!
Maar op de een of andere manier durf ik het niet. Kunnen jullie mij overtuigen waarom ik het wel of niet moet doen?

x :hugs: Nikki

ten eerste is het een topic en geen forum haha. Ten tweede gewoon lekker doen. Het doet amper pijn, misschien een seconde en het is gewoon in je oorlelletje dus ook geen kans bijna op complicaties ofzo. Stel je vindt het lelijk, kan je er altijd nog uithalen, dus why not. YOLOOOOOOOOOO haha oke fuck me, waarom zei ik dat.

Als je het mooi vind, gewoon doen! Op het moment dat het gaatje gezet wordt, en jij aan de pijn denkt, is het al klaar.

Inderdaad. Het doet eventjes pijn, maar dat is weer voorbij voordat je er erg in hebt.

Ik reageer hier even over dat tweede gaatje laten schieten, ik had een jaar geleden ofzo ook ineens de neiging om dat te laten doen maar overal waar ik kwam zeiden ze dat ik het niet kon laten schieten. Dat dat niet meer mag, vanwege veiligheidregels. En dat ik het dan moest laten piercen… dus toen dacht ik laat maar zitten dan :’)
Weet iemand hoe dat precies zit?

Een gewoon gaatje in je oor laten piercen…?

Oh dat wist ik niet. Mijn zusje heeft onlangs bij siebel gewoon een tweede gaatje laten schieten.

^lijkt me best wel onzin dat ze dat niet meer door je oorlel willen schieten, bij kraakbeen is het zo omdat dat anders kan versplinteren maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat het niet veilig was om oorbellen te laten schieten.

gewoon doen! het doet idd maar voor een paar seconden pijn en als je het nou eenmaal hebt ben je er vast blij mee

Volgens mij is het zo dat je je oorlel nog gewoon kan laten schieten, maar als het in het kraakbeen is, kun je beter/moet je je het laten piercen. Al is piercen in beide gevallen wel veiliger.

Dat is echt onzin hoor ! Mijn moeder heeft 13 gaatjes in elk oor en heeft ze allemaal geschoten,behalve 2 in het bovenste stuk van het oor ( kraakbeen ).
En vooral als het het 2e gaatje is is het echt onzin hoor !

Als het in je oorlel is kun je het gewoon laten schieten. Moet je zelf even voelen want de medewerkers van de juwelier (hier dan) letten er niet op of het wel of niet in je kraakbeen is. Ik heb zelf mijn tweede en derde gaatjes gewoon laten schieten, beiden nog gewoon in mijn oorlel.
Zelf vind ik een tweede gaatje wel mooi bij mensen :slightly_smiling_face:

Ik heb mijn tweede gaat gewoon zelf geprikt. Ijsklontje erachter, naald erdoorheen
Maar dat ik niet spoor was algemeen bekend

gewoon doen!

Doen, stelt niks voor.

Ja ik vond het ook idioot… toen ik het vroeg keek die vrouw me ook echt aan alsof ik gek geworden was. ze zei: “je hebt toch al een gaatje in je oor?” en het vreemde was dat ik daarna dus naar anderen juweliers was geweest en ik hetzelfde verhaal heb gehoord… waarschijnlijk spoort mijn stad gewoon niet :’)

ik heb ook al ong 5 jaar twee extra gaatjes, deed totaal geen pijn. ik doe er maar soms een oorbel in, maar ze zijn nog steeds niet dichtgegroeid en je ziet er niets van. dus gewoon doen! (ik heb het gewoon bij een juwelier laten doen)

ik heb ook nog niet zo lang geleden, ergens in september laten schieten.
Ik weet wel dat het 3e gaatje al gepiercede moet worden omdat je kraakbeen in de buurt komt. maar het 2e is gewoon nog je lel.
Tenzij je heel klein lelletje hebt en ze dus te dicht bij je kraakbeen in de buurt komen.

het doet geen pijn, ik kan er alleen niet tegen dat er iets door me heen gaat.
daardoor wordt ik misselijk. is het zelfde als bij prikjes. gewoon t feit dat er iets in me huid zit blegh.
Maar het enige wat je voelt is dat het eventjes warm wordt, ik vind dat vaak wel fijn eigenlijk haha .

Ik draag mn 2e gaatjes oorbellen altijd :stuck_out_tongue:. eerste gaatje alleen als ik ga stappen ofzo :stuck_out_tongue: kei weird maja.

Hier doen ze dat ook niet meer hoor. Tweede gaatje schieten mag niet meer. Iets met zenuwen, kraakbeen en gehoorproblemen o.i.d.

Doen. Als je er spijt van krijgt kun je 'm altijd nog dicht laten groeien!