Twee vriendinnen gebruiken laxeermiddelen

Nou zoals de titel zegt twee vriendinnen van mij gebruiken laxeer pillen, een daarvan doet het al meer dan een jaar en de ander niet heel lang.
Zelf heb ik het ook eens gedaan maar ik stopte want ik wist dat het slecht voor me was. Ik heb het al eens tegen hun gezegd dat het slecht is en dat ze moeten stoppen. Maar ze luisteren niet.
Ik heb geen idee wat ik moet doen want ik heb ze beloofd niets door te vertellen.
En als ik dat doe aan wie zal ik het dan vertellen?
En als ik het vertel ben ik bang dat ze boos op me worden.

Agh gewoon door laten gaan, straks werken hun darmen niet meer en dan mekkeren ze wel anders.

Kunnen ze gelijk aan een stoma.

Dat zou je kunnen vertellen.

En dat gebruiken ze om af te vallen?..
Sowieso kun je beter gewoon gezond eten en in normale proporties. Maar als ze echt niet naar je willen luisteren, zoek een vertrouwenspersoon op, of vraag je ouders om raad als je daar goed mee kunt opschieten :slightly_smiling_face:

Ga naar proud2bme.nl, zoek daar persoonlijke verhalen op over meisjes die niets meer kunnen eten en een kutleven hebben door die pillen, en andere artikelen hierover. Laat het hun lezen, vertel het anders aan hun ouders, ga maar door. Het is zoooo slecht

Ja ze gebruiken het om af te vallen.

Zal ik doen

Knetter. Ik ken iemand met een stoma hierdoor, en je kan me erop vertrouwen dat het niet leuk is. Mocht je het niet kennen, zoek maar op. Het is geen pretje =( En anders laat je het maar aan hen zien.
Goed dat jij in elk geval bent gestopt!

Ik gebruik ook laxeermiddelenn, maar dat moet, heb een of ander vaag syndroom…

Je ontlasting word er vloeibaarvan… (Blegh)

ps. Ik zou doen wat mopje12 zei

Heb ik ook gedaan, maar je valt er niet mee af. Je raakt alleen vocht kwijt waardoor het lijkt alsof je bent afgevallen.
Nu heb ik een chronische darmziekte. Waar ik dus de rest van mijn leven medicijnen voor slik en ziek door ben.

je valt er niet van af, easy as that. als ze nou even alle medische feiten er van op zouden zoeken, piepen ze wel anders.

Laat de lucht van een stoma ruiken. Dan weten ze dat ze dat nooit willen.

Ik zou idd alle medische feiten aan ze vertellen, evt ouders inlichten? Meer kan je niet doen, jij hebt ze ingelicht en ze moeten zelf weten wat ze er mee doen.

Ga ik doen! Dankje iedereen. Nu ik het zo lees ben ik blij dat ik er niet verslaafd aan ben geraakt.

Zeg dat het niet charmant is om altijd diarree te schijten.

laat ze deze lijst maar zien;

bijwerkingen na langdurig gebruik;

lichte buikkrampen, buikpijn, diarree, plaatselijke snelle ophoping van vocht in het gelaat rondom de mond (vooral van lippen, keel en tong) en anafylactische shock ( sterke daling van de bloeddruk, bleekheid, omrust, zwakke/snelle pols, klamme huid, verminderd bewustzijn). Zeer Langdurig gebruik kan leiden tot spierzwakte en vermoeidheid. Langdurig overmatig gebruik kan voor een aandoening aan de bijnierschors, nierstenen, terugkerende verstopping, langdurige diarree, buikpijn en beschadiging van de nieren veroorzaken. bron: kruidvat bijsluiter laxeermiddelen.

vrij duidelijk lijkt me, wil hier mensen niet mee afschrikken, dit gebeurt alleen als je het ook echt landurig gebruikt, ga nu dus niet als je verstopping hebt het niet gerbuiken.

erg slim dat…