Twee vrienden

Hooii,

uhm ik weet niet zo goed hoe ik dit moet beginnen… laten we zeggen dat ik gewoon met een flink dilemma zit. Ik begin bij het begin:

anderhalve maand geleden ben ik naar Berlijn geweest met school. Er was daar een jongen (h) die ik opzich wel leuk vond. Hij was aardig en ik trok drie dagen met hem op. Ik merkte ook wel dat hij mij leuk vond dus dat was best nieuw voor mij. Eenmaal weer thuis en op school sprak ik hem nog veel maar merkte dat ik hem niet meer leuk vond. Toch deed hij wel heel aardig maar ik vond het lullig om hier iets van te zeggen en mijn vriendin zei dat ik het voorlopig maar moest laten.
Na een week hadden we met zijn vrienden en een vriendin van mij afgesproken om bij mij te blijven slapen. In het totaal waren we met zn vijven en één van zijn vrienden (r) viel mij meteen op. Hij deed ook erg aardig tegen mij en het was heel gezellig.
We hebben nog een aantal keer afgesproken en ik praatte steeds meer met r. Gisteren hebben we ook afgesproken maar toen liet h wel erg door schemeren dat hij mij leuk vond. Hij probeerde een beetje mij aan te raken en te knuffelen enzo. Ik deed een beetje afstandelijk zodat hij misschien door zou krijgen dat ik hem niet leuk vond.
Vandaag was een vriendin bij mij en zij had aan r. gevraagd of h. mij leuk vond. Na een hoop gedoe kwam er uiteindelijk uit dat dat wel het geval was. Door dit te vragen (waar ik al bang voor was) dacht h. juist dat ik ook wel wat in hem zag… gelukkig heeft r. voor mij aan h. verteld dat ik hem (h, de jongen van Berlijn) niet leuk vind. Ik heb ook met h. gepraat en het is goed zo.

Nu heb ik alleen 1 groot probleem. Ik ben tot over mn oren verliefd op r… echt heel erg, maar het is een heel goede vriend van h. wat nu?? ik wil niemand kwetsen maar ik kan mijn gevoel voor r. niet verbergen. Kan iemand mij helpen? sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat het een beetje duidelijk is…
bedankt voor het lezen.
xxx A

eerlijk gezegd snap ik het niet helemaal, maar je moet wel een keuze maken. 2 vriendjes kan natuurlijk niet.

Ik kan wel een keuze maken, ik ben vind R. veel leuker. maar R en H zijn goede vrienden… dan kan ik toch niet zomaar iets met R nemen?

Nouja ik zal eerst maar eens uitzoeken of R je leuk vind. Als dat niet het geval is heb je geen dilemma meer namelijk.

Hmm, ik zou met r praten, als het wederzijds is zou ik weer met h gaan praten. Daarbij is het de vriendschap van H en R en heeft R eigenlijk meer een dilemma dan jij, stel het zou wederzijds zijn.

Volgens meerdere mensen vind R. mij ook leuk en hij doet ook echt heel aardig tegen me… veel kijken en beetje flirten. bedankt voor de reacties

Volgens mensen, ja die kunnen van alles zeggen.
Je zal het toch echt zelf moeten uitvinden.

Vertel het hem :'D

Dat moet R bepalen, niet jij.

Nou en? je moet het uit zijn mond horen.

H weet al dat je niks voor hem voelt toch? Dus ik zie het probleem niet? R moet alleen uitzoeken of hij het oké vindt om met jou te gaan terwijl hij vrienden is met H. H is niet jouw ex ofzo, dus je bent ook geen homiehopper ofzo. Gewoon gaan voor R, niks aan 't handje!