Twee vraagjes aan jullie

Heey iedereen,

Ik zit op dit moment in een wat moeilijkere periode met mijn vriendje. Om dingen iets duidelijker te maken voor mezelf en een wat beter beeld te krijgen heb ik twee vragen:

Hoe vaak/hoe lang whatsappen jullie met je vriendje?
Hoe vaak spreken jullie af?

Hoe vaak/lang whatsappen jullie?
De hele dag door, wanneer we tijd hebben doen we even een berichtje. Soms hele gesprekken, soms een appje en dan een 2 uur niks, ligt eraan hoe druk we zijn.

Hoevaak spreken we af?
2x per week ongeveer denk ik?! Moeilijk in te schatten, ligt er ook aan hoe druk we het hebben en wat er nog meer op de planning staat. Soms veel vaker, soms ook wel een week niet.

We kunnen deze vragen beantwoorden, maar je kunt dat gewoon niet vergelijken met jouw relatie. Het is allemaal zó persoonlijk. Sowieso heeft de afstand er ook mee te maken hoe vaak je kunt afspreken. Wanneer je dicht bij elkaar bent kun je al gauw voor een uurtje naar elkaar toe, terwijl je wanneer je ver uit elkaar woont waarschijnlijk alleen het weekend afspreekt. Whatsappen is ook heel persoonlijk, sommigen houden er gewoon niet veel van en zeker jongens niet.

Maar om antwoord te geven op je vragen:

We whatsappten elke dag, om tussendoor wat te vragen, te laten weten wat er gebeurde of om even te laten weten dat we van elkaar houden

Afspreken deden we ook veel, maar we zaten op dezelfde school, dus ik ging gewoon na schooltijd wel eens met hem mee, bleef daar eten en dan 's avonds met de trein terug naar huis. In het weekend kwam hij dan zaterdagavond na het werk naar mij toen om te blijven slapen om vervolgens zondag weer te gaan werken.

En dat was voordat wij samenwoonden. Nu moet ik ook zeggen dat wij meer op whatsapp praatten en afspraken dan ik nu bij andere stellen om mij heen hoor. Het is nogmaals gewoon heel persoonlijk en je moet jouw relatie niet met een ander gaan vergelijken.

Overigens weet ik niet precies wat je hier aan hebt, want je kan je natuurlijk niet zomaar aan iemand anders’ relatie spiegelen. Het ligt er ook maar net aan hoe oud je bent, hoe ver je van elkaar vandaan woont, hoe vanuit huis regels zijn opgesteld ed.

Ik woon dan op kamers, dus ben doordeweeks niet zo gebonden aan ouders, dus mijn vriend kan komen wanneer ik (en hij) dat wil. Dat is misschien wat minder vanzelfsprekend als je thuis woont, want sommige ouders hebben daar weer regels voor. En niet iedereen houdt van whatsappen/ doet dat veel, scheelt natuurlijk ook een hoop hoe je daar in staat.

1. Bijna nooit soms appen we elkaar mis je, hou van je, etc. En dan hebben we even gesprekje over de dag. Of als er iets belangrijks is, examen, verjaardag noem maar op. Maar soms spreken we elkaar ook een hele dag niet. Voorheen appte we meteen sochtends tot savonds maar nu niet meer. Hebben nu iets langeer dan 2 jaar.

2. Doordeweeks meestal 1a2 keer en dan zijn we vrijdagavond bij elkaar, zaterdagavond en zondag, dan slapen we die nachten ook samen. Vaak zijn zijn vrienden dan ook bij hem dus dan ben ik niet alleen met hem. : P

Mijn ex en ik whats appten niet echt veel. Het waren voornamelijk lange gesprekken over van alles en nog wat, en daarop volgden 3 tot 4 uur stilte. Het afspreken was wel met regelmaat, zo’n 2 à 3x in de week zagen we elkaar.

Weet wel dat ieder zijn relatie anders is en anders loopt. Je moet gewoon doen wat voor jou het fijnste voelt.

Bedankt voor jullie reacties! De reden is dat hij in ruzies dingen heeft gezegd als ‘‘Ik heb ook een eigen leven’’. Ik snap dat de ene relatie niet met de ander te vergelijken is, maar omdat ik niet echt vriendinnen heb die een relatie hebben, heb ik niet echt een beeld van wat nu ‘gebruikelijk’ is in deze onderwerpen. Het is namelijk niet dat ik 24/7 aan zn hoofd zit te zeuren. :cold_sweat:

Ik ben trouwens 17 en hij 21 en we wonen op een half uurtje fietsen.

Maar hoeveel appen en spreken jullie nu af? Want ik vind inderdaad ook wel dat je elkaar de ruimte moet geven om eigen dingen te doen. Dus als jij de hele tijd op zijn lip zou zitten, snap ik deze reactie van hem wel. Als jullie 1x in de week afspreken en jij zou dit graag iets meer zien, vind ik dat hij er best even rustig over met jou mag praten om te zien of dat niet mogelijk is

Maar er is dus niet echt iets dat gebruikelijk is hierbij, het is bij iedereen anders. Je moet kijken naar wat voor jullie prettig en haalbaar en leuk is

Meestal appen we 's avonds even een uurtje en overdag soms iets tussendoor. We spreken 2 á 3 keer per week af, ligt eraan hoe druk het is, dus dat is ook niet echt weinig ofzo. Dit vinden we allebei wel prima geloof ik, alleen snap ik dan niet waarom hij dingen zegt als dat hij ook een eigen leven heeft.

Ik weet natuurlijk niet waar die ruzies over gingen. Als jij bijvoorbeeld roept dat je hem weinig ziet (wat niet zo is, als ik het nu dus lees) en hij zegt dat terug, dat snap ik. Maar misschien vind hij het wel te veel wat jullie nu afspreken. Ik zou daar dan eens rustig naar vragen. ‘Joh, je zegt wel eens dat je nog een eigen leven hebt, bedoel je daarmee misschien dat we te veel afspreken en zou je dat liever iets minder zien?’.