Twee studies tegelijk

Hoi meiden,

Ik ben benieuwd of er hier meiden zijn die twee studies tegelijk doen en/of deze twee studies aan verschillende universiteiten worden gevolgd. Ik ben namelijk van plan om volgend jaar er criminologie (als ik word ingeloot!) bij te gaan doen. Punt is alleen dat ik nu aan de Universiteit van Amsterdam studeer en daar geen criminologie wordt gegeven.
Zijn er hier meiden die twee studies tegelijk doen of mensen kensen die dat doen aan twee verschillende universiteiten? Ben benieuwd naar jullie ervaringen :slightly_smiling_face:

Mariska.

Ik ken wel mensen die het doen, ik weet wel dat het heel veel gedoe is met college uren die tegelijk lopen enzo, je mist altijd wel iets. Maargoed dat hangt er natuurlijk vanaf hoeveel verplichte contacturen beide studies hebben dus dat zou ik even nagaan.
Wel zou ik er rekening mee houden dat wanneer je met de ene studie klaar bent en bij die andere nog een jaar moet, je het instellingscollegegeld moet betalen en dat is vrij veel. Maar dit kun je natuurlijk voorkomen door bijvoorbeeld je scriptie uit te stellen ofzo.

Over de overlapping maak ik me qua hoorcolleges geen zorgen, het grootste probleem wordt waarschijnlijk de overlapping van de (verplichte) werkgroepen en de tentamens :frowning_face:
Keuzes maken wordt het sowieso.

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013/03/28/laag-collegegeld-gelijktijdige-tweede-studies.html
Tegenwoordig geld dat je niet meer het hoge instellingsgeld hoeft te betalen omdat het toch al werd omzeild door studenten; scriptie niet inleveren, laatste tentamen expres niet halen en zelfs het aanvragen van diploma’s werd uitgesteld.

Ik zit hier ook aan te denken, maar ben bang dat het niet lukt omdat mijn huidige studie best wel zwaar is en ik misschien teveel overlap heb van verplichte werkcolleges en tentamens… Een beetje hetzelfde als jij dus.
Niet heel nuttig maar beschouw het maar als een upje :slightly_smiling_face:

Oh oke ik dacht dat het alleen gold voor lerarenopleidingen en studies in de zorg, maar dat is wel mooi dan.
Maar als je het echt wil zou ik het gewoon proberen, overlap heb je altijd al en je zult vast wel een keer een tentamen niet kunnen maken maar dan moet je maar voor de herkansing gaan. Er zijn genoeg studenten die het ook doen dus het moet te doen zijn.

Ik ga het zelf volgend jaar proberen! Ik studeert momenteel aan Universiteit Leiden en ga volgend jaar een studie bij de UvA erbij doen. Ik zit dan wel in mijn derde jaar van mijn eerste studie, en ik mag dan alles zelf invullen (en ben van plan om mijn derde jaar over 2 jaar te verdelen). Ik hoop dat het gaat lukken, maar mijn studie is best makkelijk met echt heel weinig contacturen.

een oud klasgenootje van mij doet het, die studeert in Amsterdam aan de Uni en ook in Utrecht aan de uni, haar studie in amsterdam heeft redelijk weinig contacturen dus dat maakt het voor haar makkelijk, en alles is prima te doen. (ze doet er zelfs nog bestuurswerk bij!). Het is wel aanpoten en goed plannen, maar als je twee studies kiest waarbij je niet continu aanwezig hoeft te zijn moet dat best lukken denk ik hoor.