Twee ov-chipkaarten gekregen ?

3 weken geleden kreeg ik eindelijk mijn ov chipkaart die bij mijn ov-studentenkaart hoort. Een week later kreeg ik precies dezelfde brief en kaart nog een keer. Dus nu heb ik dus twee kaarten. Bij navraag blijkt dat meerdere mensen dit hebben gehad !?
Ik vind het natuurlijk niet erg want nu kan ik ze in verschillende portemonnees doen. Ook kan ik nog steeds reizen met mijn tijdelijke ov-chip kaart, weten jullie wanneer dit niet meer kan ? En hebben jullie ook twee ov-chipkaarten ontvangen en hoe kan dit dan.

bel gewoon naar de gvb ofzo?

Waarom zou ik naar de gvb bellen? Dan moet ik hem weer inleveren, is toch handig als reserve :stuck_out_tongue: I was just wondering of meer mensen het hebben

misschien betaal je nu wel dubbel voor de ov chipkaart?
of betaal je niets per maand ofzo :stuck_out_tongue:
?

Tot wanneer kun je strippenkaarten gebruiken? Vind het zelf toch wel onbenullig om voor die ene keer per zoveel tijd zo’n ov-chipkaart aan te vragen…

Ze willen in de toekomst toch overgaan op het algemene gebruik van die kaarten? Dat al die strippenkaarten eruit gaan?

Nja momenteel kosten ze maar 1.50, 80% korting… Heb er ook 1 aangevraagd :slightly_smiling_face:

En ik zou niet gaan bellen. Zolang jij geen abo hebt afgesloten zou ik gewoon die tweede kaart houden!
Misschien laten ze je nu wel twee keer 1.50 betalen, maar dat kan je snel genoeg zien lijkt mij?
Ik denk dat het gewoon even fout bij hun is gegaan dat ze per ongeluk 2 kaartjes erin hebben gedaan :^)

ik zou wel bellen als ik jou was, weet dat met het gewone ovjaarkaart wel eens fouten worden gemaakt, dat mensen beiden krijgen en daar komen ze meestal wel achter, en mag je het terug dokken.

Als ze er achter komen krijg je een boete. Dus ik zou hem gewoon ff inleveren bij het postkantoor of de ibgroep bellen.
Ik heb ook een tijdelijke maar mij is nadrukkelijk gezegd dat ik die weer in moest leveren bij de gvb omdat, je anders ook een boete kan krijgen…
Dus ik zou het toch maar even na gaan vragen als ik jou was.

wanneer gaan alle strippenkaarten er eigenlijk uit dan??

Miss in 2010, tenminte, dat stond ergens in de voorlichtingsblaadjes die je dr bij kreeg.

oh dat is wel handig!

en dat geld voor al het openbaar vervoer? sorry hoor… ik gebruik het openbaar vervoer niet zo vaak, dus lijkt me niet zo handig om een pasje aan te schaffen voor iets waar je nauwelijks gebruik van maakt

Terugsturen anders moet je straks betalen!!! Heeft vriendin van me ook gehad

Moeten toeristen dan ook zo’n ding kopen of kun je nogsteeds een dagticket of whatever kopen… ?

Een vriend van mij heeft een boete hiervoor gekregen dus als ik jou was zou ik het terugsturen ookal is het handig ^^.

Ik hoor echt van iedereen dat ze er twee krijgen… :S
Op je tijdelijke kaart staat trouwens achterop tot wanneer hij geldig is, de mijne ook nog tot 2012 ofzo XD

Je kan een wegwerp-ovchipkaart kopen, die je gewoon maar 1x gebruikt (:

Het is toch maar een eenmale aanschaf van dat pasje? En als je het nu doet is het ook maar 1.50…
Je kan er voor kiezen hem handmatig op te laden, dus als je het niet vaak gebruikt zou ik inderdaad geen abo afsluiten, maar je kan hem dus zelf opladen wanneer je wilt!

Maar hoe willen ze erachter komen dat ik er twee heb ? Ik kan toch gewoon ontkennen als ze het vragen :stuck_out_tongue:

(Dit gaat trouwens om een ov chipkaart die je krijgt als je studeert zodat je gratis kan reizen, voor wie het niet snapten :wink:)