Twee massagraven met Koerdische slachtoffers gevonden.

Hee meiden,
Ik kreeg van een vriendin van me dit te zien. Ze heeft zelf dit artikel geschreven. Wij allebij zijn van Koerdse afkomst. We zijn heel erg ervan geschrokken. Maar mijn vraag is, weet hier iemand uberhaupt wel hoe Koerden geleefd hebben en leven? Weet iemand iets over onze geschiedenis.

[i]Twee massagraven met Koerdische slachtoffers gevonden

Hewler, 10 augustus 2009 - De Mensenrechten minister van de centrale regering in Bagdad, Wijdan Mikhail Salim, vertelde zondag in een gezamenlijke persconferentie met Chnar Saad, de minister van Martelaren en Anfal-zaken van de Regionale Regering van Koerdistan (KRG), dat er twee massagraven zijn ontdekt in de provincie Diwaniya, met de resten van honderden Koerdische slachtoffers van de Anfal-campagne.

Mikhail wees ook op een drie fasen plan die is opgesteld, met daarin een toewijzing aan een informatie bank om het totaal aantal Anfal-slachtoffers in Irak vast te stellen. De twee ministers zijn tot een overeenkomst gekomen met het DNA laboratorium in Hewler (Erbil) om de vereiste testen uit te voeren in samenwerking met het forensisch medisch instituut in Bagdad.

De Anfal-campagne (1986-1989) was uitgevoerd door het Iraakse leger als reactie op de opstand van de Koerden in de jaren '80. De bewoners van de Koerdische dorpen werden gedeporteerd naar het zuiden van Irak en werden daar levend begraven. Deze twee massagraven die zijn gevonden, zijn één van de velen die tot nu toe zijn gevonden en waarschijnlijk zullen er nog velen volgen. Er werden ook verscheidene Koerdische dorpen en steden met chemische wapens gebombardeerd, het alom bekende voorbeeld is de stad Halabja. Ruim 200.000 Koerden werden het slachtoffer van deze bombardementen en moordpartijen. (Foto: pukmedia.com)

© Rudaw / Pukmedia [/i]

http://www.rudaw.nl/index…0:mensenrechten&Itemid=79

Nee, en ik heb er eerlijk gezegt ook niet echt interesse in.

Hmm was niet van plan hier alles te zetten wat ikzelf mee heb gemaakt op alles na wat veel Koerden meegemaakt hebben in hun leven. Ik vroeg me eerder af of jullie wel iets van het bestaan van Koerden weten en iets van de gescheidenis ervan.

Neeh en srry vind het niet echt intressant

nvm

jaa ik heb wel dingen gehoord van me koerdische vrienden…

Nee weet er niets over.

ga naar de bieb, en huur boeken.
en tja, mensen op de wereld kunnen elkaar niet uitstaan. dat ik algemeen bekend.

Ik heb denk ik wel interesse. Tenminste, hoe Koerden zeg maar zijn onstaan (okee dat klinkt heel dom maar je snapt me wel denk ik) en hoe zij hebben moeten leven met die situatie daar zeg maar, dat ze niet onafhankelijk konden/mochten worden. De geschiedenis dus.

Google, uw vriend. En anders Wikipedia, de bieb, encyclodpedieën, …

nee, ze wil weten of wíj er wel iets vanaf weten.

Nee ik weet er eigenlijk niks over

nee eigenlijk niet zo interesse in