Twee maanden niet ongesteld

Hey!

Ik ben zoals de titel al zegt al twee maanden niet ongesteld geweest (nog maagd, geen vriendje). Mijn eerste menstruatie was vier jaar geleden en ik ben nooit regelmatig geweest (dus dat ik het laat ben is normaal) maar zó laat ben ik het nog nooit geweest, 50 dagen was toch wel het maximum.
Toen ik aan de huisarts vroeg of twee maanden te lang was zei ze dat het wel kon. Maar ik heb niet echt het gevoel dat ik binnenkort ongesteld wordt en als het veel langer duurt maak ik me alleen maar meer zorgen. Ze zei dat stress er ook voor kon zorgen dat het uitgesteld werd. Maar ik ben dus vergeten te vragen wanneer ik me wel zorgen moet gaan maken (na hoeveel tijd).

Maar hebben jullie dit ook ooit gehad… of kennen jullie iemand? En hoelang dan?

xx

Ik ben nu ook al 2 maanden niet ongesteld, maar ik ben het pas sinds de zomervakantie x

Ik weet niet hoe oud je bent maar volgens mij is het redelijk normaal om onregelmatig ongesteld te zijn wanneer je jong bent. Er zit dan echt niet standaard een maand tussen ofzo.

Als je dit wel graag zou willen zou je voor kunnen stellen aan je moeder bijvoorbeeld om aan de pil te gaan (ligt er aan hoe oud je bent). Dit zorgt er vaak wel voor dat je regelmatiger ongesteld wordt.

Ik ben 17, en ja klopt, de pil was een optie (al is mijn moeder hier tegen). Maar omdat ik op zich geen last van de onregelmatigheid heb, (alleen in dit geval door mezelf bezorgd te maken) en de huisarts zei dat het nog wel een tijdje onregelmatig kon zijn leek het me ook niet echt nodig.
Maar bedankt! xx

Ik ben inmiddels al bijna een jaar lang iedere dag ongesteld en ik heb al tig onderzoeken etc gehad en ik hoef me ook geen zorgen te maken, dan hoef jij dat ook niet :stuck_out_tongue:

Als je maagd bent is er verder niets aan de hand hoor, het kan gewoon. Weinig eten, stress en ziekte kunnen er voor zorgen maar het kan ook gewoon zomaar gebeuren.

Woaw een jaar lang elke dag? Ik zou echt gaan huilen :'D Ik heb wel eens 2x in twee weken gehad ofzo.

Maar voor de TS, zoals je zelf al zegt helpt stress ook heel erg mee.
En als je nu gaat zitten stressen hier om kan het zijn dat het nog langer duurt.
Toen ik nog met mijn ex had maar we op het puntje van uit elkaar gaan stonden duurde het bij mij ook langer dan normaal. Dus toen begon ik ook nog meer te stressen omdat ik dus geen maagd was en hartstikke bang was dat we straks uit elkaar gingen en ik dan zwanger was ofzo. En daardoor stelde het alleen maar uit.

Dus ik zou gewoon rustig afwachten als ik jou was.

Wow! Iedere dag…

Geloof me, ik huil ook :’)
Het is echt kut.

Als je 17 bent, zou ik toch eens verder op gaan zoeken… Ik denk dat je toch aan de pil zal moeten.

Maar je hebt ook nog geen idee hoe het kan ofzo?
Wat vreemd zeg…

Nee, mn moeder en oma hadden het ook en dat ging pas weg toen ze een kind hadden gehad.
Ben bang dat dat bij mij dus ook is…

Heb al allerlei dingen geprobeerd en heb nu dus ook een spiraaltje maar niks helpt.

Oh bah wat naar zeg. Zou er echt niet aan moeten denken.
Ik had al iets van ‘Waarom ik?!’ toen ik een tijd lang elke week ongesteld werd.
Leef met je mee!

Heb je dan ook constant non stop dat gevoel?

Ik bedoel… niet iedereen heeft het :’] maar als ik ongesteld word of ben ben ik heel erg depri. En alles om me heen is kut, bagger. Ikzelf al helemaal natuurlijk. Kan en wil niks doen. Alsof je in een diep donker gat zit. En je dat af vraagt waarom je zo denkt en dan… ohja ongesteld -.-

Hoop voor je dat je dat dan niet elke dag hebt xD

Iig auf topic.

Het lijkt me idd ook geen kwaad te kunnen. Zou als ik jou was weer naar de huisarts gaan als je er last van gaat hebben of je je echt heel erg zorgen maakt. (: vragen kan geen kwaad.

succes <3

Bedankt voor al jullie reacties!

Trouwens, iedere dag!? Wat erg :frowning_face: Ik hoop dat het bij jou over gaat!

Niet constant maar wel veel, ik heb ook een tijdje gehad dat ik echt iedere dag van die mega krampen, rugpijn en hoofdpijn had enzo maar dat is nu al een maandje of 2 weg dus daar ben ik al erg blij mee. Het vloeien is ook niet iedere dag even heftig gelukkig.

Ik heb nu sinds een week nieuwe medicijnen en het vloeien lijkt steeds minder te worden en ik heb ook geen rare moodswings meer dus ik hoop echt dat het gaat werken, maar dat heb ik nu al wel 5x gehoopt/gedacht en toen werd t vanzelf weer erg dus ben wel een beetje bang =/