Twee liefdes

Hallo,

Sinds een jaar heb ik een nieuwe vriend waar ik erg gelukkig mee ben, hij is ontzettend lief voor me en we spenderen veel tijd samen. Maar toch spookt mijn ex nog in mijn hoofd, met hem heb ik twee jaar een relatie gehad. Ik vind het verschrikkelijk voor mijn huidige vriend en vind het niet eerlijk naar hem toe.

Mijn ex zit ontzettend achter me aan en heeft ontzettend spijt van wat er allemaal gebeurd is. Toen ik met hem mijn relatie begon waren we nog erg jong en wat die me ook flikte ik bleef toch bij hem. Eerst wilde ik niks van hem weten en negeerde ik hem, maar toch blijft stiekem de drang altijd naar hem. Soms denk ik dat we toch voor elkaar bestemd zijn. Ik weet dat het gek klinkt, maar ik kan niks doen aan mijn gevoelens. Hij wilt me ontzettend graag terug en doet er werkelijk alles aan.

Ik ben bang voor de reacties van andere mensen als ik weer bij hem terug ga, maar toch weet ik dat mijn eigen gevoel het belangrijkst is. Aan de andere kant denk ik: als ik vaak aan mijn ex denk zit mijn huidige relatie ook niet goed… Misschien ben ik te snel aan mijn nieuwe relatie begonnen, en heb ik mijn ex nooit goed kunnen verwerken. Ik weet eigenlijk niet wat ik voel en heb geen idee wat ik moet doen. Ik hou ontzettend veel van mijn vriend, maar ik hou ook nog van mijn ex. Soms mist de passie met mijn nieuwe vriend die ik met mijn ex wel had.

Kan iemand mij helpen? Mijn angst is dat ik de foute keuze maak en ik wil eigenlijk niemand pijn doen.

Ik zou eerst praten met je huidige vriend over dit probleem, je kunt er beter eerlijk over zijn… Misschien kun je hem dan ook duidelijk maken dat je toch wat passie mist in de relatie, zo geef je je huidige vriend de mogelijkheid daar aan te werken…

Maar ga ook even na waarom het uit ging met je ex, het is niet zomaar je ex en mannen veranderen ook niet zomaar, ook al zeggen ze van wel… Waarom zou het deze keer anders zijn?

Als je denkt dat je niet meer passie in je huidige relatie kan krijgen, dan kun je er beter mee stoppen… Maar ik zou niet zomaar opgeven en zeker niet zomaar terug gaan naar je ex.

Als je zoveel twijfelt denk ik persoonlijk dat er toch echt iets niet goed zit in je relatie, praten met je huidige vriend dus, want dan kan hij er misschien iets aan verbeteren en anders weet hij iig waar ie aan toe is. Stiekem fantaseren over je ex lijkt me naar hem toe ook niet geheel eerlijk. Indirect doe je hem zo ook pijn denk ik.

Verder is je ex ook niet voor niks je ex, dus misschien is het beste voor jou wel om een tijdje single te zijn, zodat je er rustig over na kan denken wat je nou eigenlijk precies wil.